Veckorapport.

Just nu känns det som jag är jordens mest oföretagssamma människa. Men jag kanske blir bättre jag också. Med lite tur. Jag får inga pengar av soc. Hon har inte ens svarat på mitt mejl. Så jag börjar starkt misstänka att hon har semester. Mycket besvärligt. Jag måste köpa nya mediciner också. hemskt svårt utan pengar. Om jag får vara sån.

Jag måste mejla ett jobbmejl ikväll. Eftersom jag är den mest oföretagssamma människan i världen så har jag inte skickat ett vanligt brev nämligen. Men det kanske går bra iaf. [Och det är hemskt irriterande att ha tramsmejl-adress då man ska skicka seriösa mejl.] Jag hoppas jag får pengar från jobbet snart. De skulle sitta fint på tisdag då jag/vi tänkte julhandla i solna centrum. Där är så stort så man går vilse så något måste de bara ha.

Och för att upplysa folk vad jag gjort.
I måndags var vi hos Pelle och Agneta så Micke fick sin födelsedagsmiddag. Innan höll jag på att paja mitt hår så pass att jag kunde blivit tvungen att klippa mig kort. Men det är en annan lång tråkig historia.

I tisdags var jag bakis. [Dry martini är farliga saker.]

I onsdags var det tomteverkstad. Jag målade lite hjärtan som jag gav till Micke som bonuspresent eftersom jag inte haft råd att köpa hans riktiga. Och sen var jag hos mormor med mamma och pappa på kvällen.

I torsdags skulle vi städa men det blev lite halvbra med det. Men det fick duga.

I fredags tvättade vi och sen skulle vi på karaoke. Men vi tänkte att vi var tvugna att sova hemma eftersom vi skulle festa och ha oss på lördagen så vi åkte hem. Dessutom var det inget drag så det var lika bra.

I lördags hade vi fest som sagt. Fast på dagen var jag och demonstrera angående Salem-händelsen. Anti-rasistisk demonstration. Och det var roligt att se julhandlandes folk häpna ansiktsuttryck när ett helt demonstrationståg hamnade mitt i vägen för där de tänkte korsa gatan. Sen på kvällen så kom Markus, Emilia, Robban, Anna, Rauk, Kenny, JB och Donald. Fast det där med att åka till stan sen och ta en öl gick det sådär med.

Och idag har vi haft familjemiddag. Ovanligt välorganiserat dock. Duktigt av oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback