Produktiv.

Idag har jag varit duktig. Imorse då jag läste DN upptäckte jag att de hade tokrea på såna där små bord som vi redan har ett. Så jag messade Micke och frågade om han tyckte att det var intressant. Och det tyckte han. Sen ringde jag Rickard för att se om han ville sällskapa mig. Och det ville han. så ringde jag mamma för att kolla om vi fick låna bil. hon var inte hemma för hon och pappa var och handlade. Så jag messade henne så att hon skulle ringa mig sen. Och då hon ringde så sa hon att vi fick låna bil. Och så prata vi om att syrran ville att vi skulle äta middag i kallhäll imorrn. Så då ringde jag syrran. Hon var dock upptagen i telefon av pratsam kompis. så hon skulle ringa upp. Och så ringde jag Rickard och sa att vi fick låna bil. Och så ringde jag mamma och sa att Rickard var på väg. Och så ringde syrran så vi kunde bestämma om middag. Och så ringde jag Micke [fast han svara inte utan ringde upp] och sa att vi skulle till IKEA. Mycket ringande blidde det. Så nu har jag köpt nya småbord. Jag planerar för vårt framtida boende. Märks det?

I övrigt har jag småplockat lite. Micke hjälpte mig att flytta soffa. Efter att han gått till jobbet har jag rättat till mattan. Och flyttat TV-bänk och allt som tillhör och iaf börjat småplocka lite. Imorrn borde jag dammsuga där bokhyllorna ska stå och plocka ut alla böcker, flytta på bokhyllorna och stoppa in alla böcker igen. Sen kan man dammsuga där bokhyllorna står nu och sätta upp bänken. Och vips så blir det ordning i vardagsrummet. Det är bara alla andra rum kvar sen att få iordning. Ha! Ironi!

Jag gör iaf något för att få ordning på mitt liv. Sen är det bara alla de där andra delmålen. Saker jag borde se till att göra för att komma någonstans i livet. Jag har iaf hudläkaren. Och det känns som om det funkar. Om inte annat är jag supertorr. Fast sen var det allt det andra. Bättre garderob. Träning. Kurser. Tillbaka till heltid. Just nu är mest inriktningen på rockbåten om tre veckor. Innan rockbåten ska jag sy till lite nya kläder. Så ska jag se till att klippa mig och färga om håret. Fast till rockbåten måste jag iofs skaffa specialkläder. Jag ska vara lite crazy och klä ut mig till pippi. Har jag tur så sviker inte Hanni och gör det hon också. Men man kan aldrig veta. Ståltråd och grejer måste iaf med. Nån som kan fläta? Det är lite knasiga ideér sådär. Men på sätt och vis känns det som om jag blir mer mig själv än jag varit på flera år. För jag gillar spontanitet och knasiga ideér. Det är bara det att jag fegat ur så länge nu. Och för att jag ska nå mitt huvudsakliga mål, att bli mig själv fullt ut, då måste jag börja våga utmana mig själv. Så vi börjar med Pippi och slutar med att dyka bland hajar. Heh. Kanske.

[Gud vad jag svammlar. Men ni behöver inte läsa. Skyll er själva.]

Micke ska jobba till jul också. Inte för jag tycker det spelar så stor roll. Julen har aldrig varit någon favorithögtid. Om jag hade ett jobb att skylla på så kunde jag låtsas att jag också jobba och få fira julen som jag ville istället. Men det går ju inte. Så det blir väl att åka till kallhäll och köra Kalla Anka och mat tills man spricker och hela alltet. Fast det brukar sluta med Highlander då man är där. Och det är ju alltid kul. För mig är nyår och midsommar det viktiga. På nyår i år vill jag egentligen ordna en fest. Men det känns inget roligt att fixa här. Det skulle varit en annan sak om vi hade flyttat. Och jag vet inte vem jag kan tvinga på min idé som bor nog bra och har nog stort. Tål att tänkas på.

Nä. Nu ska jag sluta med det här och istället lägga mig och läsa DN tills Micke kommer hem från jobbet. Jag somnar bergis med tidningen tryckt på näsan så den blir alldeles svart. Men sånt är livet då man har en sambo som jobbar sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback