Rockbåt, 2 dar kvar!

Idag tjänade jag femhundra spänn på att vara rökare. Ha! Och folk som säger att det bara kostar pengar. Det var en undersökningsgrej. Klicka på en dataskärm i ungefär en halvtimme. Skriva på ett papper och så fick man ett kuvert med en femhundralapp i. Shysst timpenning.

Jag borde städa hemma. För allt är ren kaos och eftersom vi är borta i helgen så måste man städa. För det är så jäkla trist att komma hem till ett kaos. Men just nu har jag ingen lust. Därav att jag sitter här. Fast jag har sökt lägenheter och kollat IKEA:s hemsida efter jobb. Så lite duktig har jag varit.

Igår började jag läsa Vingklippt ängel. Iaf tills jag insåg att det inte var en så där strålande idé att sitta på pendeltåget och läsa en bok som gav mig en obehaglig känsla i magen. Den känns kan jag säga. Jag fick den av mamma för hon tyckte den var "så hemsk". Det var inte riktigt läge att berätta sanningen för henne just då. [Gud vad kryptisk jag är].

Idag eller allra senast imorrn MÅSTE jag fixa pippi-kläder. Annars blir det ingen pippi. Och jag har lovat mig själv att inte banga. Bangar gör det tråkiga fega delen av mig. Den jag jag inte vill göra. Den del av mig som tyst betraktar andra leva istället för att leva själv. Den som är tyst en hel kväll istället för att leva. Och jag bryr mig fullständigt inte om vad någon säger. Ingen är lycklig på det sättet. Genomför pippi-planen gör den roliga spontana delen av mig. Hon som vågar följa sina drömmar och som vet att folk tycker om att umgås med henne för att hon är hon. Och det är hennes tur att få trampa på den svaga nu. Istället för tvärt om.

Hårfärg måste jag också köpa. Vilken kaos-flicka jag är ibland. Färga ikväll eller imorrn. Fundera på det älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback