Rockbåt.

Nu är vi hemma igen. Och levandes. Igår var vi sådär lagom halvsega och tråkiga. Sådär som man blir av att åka båt i 24 timmar, eller 23 om vi ska vara riktigt petiga.

I Fredags var vi hos Tompa och Sara. Vi såg Harry Potter. Trean. Jag är irriterad på att jag inte läst boken som jag SKULLE ha gjort innan jag såg filmen. Men ingen är perfekt. Egentligen ska jag köpa alla på engelska egentligen. Mamma kan få dom på svenska om hon vill ha. Böcker skrivna på engelska ska man läsa på engelska. Så är det bara. Så smakade jag på Tompa och Saras skumma Martinis. Jag måste fortfarande påstå att Martini ska man blanda med annat då man dricker det. Det där var sött. Jag vet inte om Martini är sött eller om det var tillsatserna. Konstigt iaf. Sen sov vi hos Tompa och Sara i deras bäddsoffa.

På lördag förmiddag SKULLE vi ha gått på bio. Harry Potter igen fast fjärde filmen. Men Tompa fick ont i magen och det var sjukhuset som gällde för honom. Det hjälpte inte sådär himla mycket utan de skickade bara hem honom. Det är som vanligt på akuten. Timmars väntan och inget kan de göra. Nåja. I år var båten roligare än vanligt. Fråga mig inte varför för jag kan faktiskt inte svara på det. Kanske för att jag mår bättre än jag gjort på flera år. Kanske för att jag [kors i taket] inte var bakis dagen efter. Jag av alla människor följde allt vad jag sagt innan. Vatten , vatten och mer vatten. Många band var skitbra. I vanlig ordning hade jag inte hört dom innan. Inte vad jag kan minnas iaf. Fast ett band var ren besvikelse. Man trodde man skulle få höra snygga Romones-tolkningar och fick höra... ja... inte var det Ramones iaf. Jag fick kopplingar till gammeltida rock. Kasst! Och som vanligt snackade vi skit med alla knasiga människor vi åkte med. Och jag träffade folk [utanför vårt gigantiska sällskap] som visade sig känna folk jag känner på riktigt. Och så träffade jag folk från Borrlövsta. Min Pippi-grej gick halvbra. Fast folk fattade grejen iaf. Om jag känner för det gör jag kanske riktig Pippi nästa år. Och köper hela klädseln. Och ståltråd! Eller så hittar jag på nån annan. Man får inte tjata på samma tema för länge. Och Micke söp bort massa pengar så nästa år har han förlorat rättigheterna att ha hand om pengarna. Hehe. Vi lyckades dock ändå köpa en jäkla massa spritflaskor. Jag är imponerad över hur mycket vi köpte för en tusenlapp. Fast nästa år måste vi köpa mer cigg. Det var dåligt köpt av oss. Annars får vi åka en till båt snart. Det är det konstiga i år. Jag brukar vara lagom less på att åka båt. Men inte i år. Märkligt. Det enda som saknades i år var dock bästis. Så nästa år köper jag influensa-spruta till honom så han inte har sig och bli sjuk;) Och så köpte jag grejer på båten också. Två tröjor och en ring. Och Micke fick inget som vanligt. Fast han fyller år snart så han får tåla sig.

På söndagen var jag som sagt inte bakis. Fast båten gungade obehagligt när vi skulle äta. Jag har inget emot gung men när jag äter vill jag att det ska vara lugnt och stilla. Och flaskorna i tax-freen hotade att dansa för mig. Och jag blir sjösjuk av sånt. Det var otrevligt. Men det gick bra iaf.

Nu har jag svammlat Rockbåt nog länge. Ikväll ska jag jobba för sista gången den här terminen. [Jag måste måste måste hitta ett till jobb. Jag kommer inte ihåg hur man gör. Hjälp!] Turligt nog fortsätter det nästa termin. Måste ha lite nya deltagare men det ska tydligen inte vara helt omöjligt. Nåja. Det var det.

Kommentarer
Postat av: El Jicko Del Bästiso

På rompan vill jag ha den! På rompan säger jag!
Sprutan alltså.

2005-11-30 @ 23:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback