Kaos.

Det är hemskt rörigt i Stinas lilla huvud numera. Och det är hela förklaringen till att ni inte hört ett pip ifrån mig. Om ni känner att ni borde det vill säga.

Jag känner mig pestigt trött. Nästan hela tiden. Ändå är jag hela tiden fröken duktig och åker till jobbet och åker till tomteverkstan. Oavsett hur liten lust och hur lite ork jag har. Jag bara biter ihop och intalar mig själv att man kan alltid sova en annan gång. Man har alltid tid att göra det där som känns roligare senare. Fast det är hemskt kraftansträngande att vara trött hela tiden. Rätt dubbelt. Men så är det.

FK bråkar. Som vanligt. Eller det verkar som om de bråkar men när man pratar med dem låter de så himla trevliga så man inte ens kan få vara arg på dem. Och vart ska man då stoppa sin ilska? Sparka sönder en vägg? Någon? Fast jag vill nog ha kängorna på mig då. Jag har en känsla av att man kan få hemskt ont i tårna annars.

Jag borde tvinga mig själv att söka jobb. Det var mitt löfte till mig själv den här veckan. Skicka ut lite förfrågningar. Det är väl inte hela världen? Men det har inte blivit något alls av det den här veckan. Jag har tränat en vecka vilket inte känns helt okej. Jag har inte lyckats påbörja kjolen jag har tänkt på hela veckan. [Dock har jag sytt i en massa pärlor i tröjan jag lagar. Och det är ett jäkla jobbigt jobb.] Och jag har inte fått någon ordning i lägenheten som jag skulle. [Dock har jag strykit hela tvätten.]

Mormor har köpt lägenhet precis. Så nu rör det på sig. Redan i november ska gamla mormor få sitt första egna boende. Det ni! Micke bestämde genast att absolut jobbade helgen hon flyttar. Heh.

Nä. Nu ska jag hitta kläder och mejka mig. Så ska jag åka om en timme. Umgås med Tompa och Sara ikväll. Måste ringa syrran också och bestämma om imorrn. För imorrn ska vi umgås med dom. Om jag är lite effektiv så kan jag kanske t.o.m. ta ett tag till i lägenheten. Men det betvivlar jag. Ska iaf försöka hänga lite blöta saker att torka någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback