Svammel.

Jag är skitdålig på det här just nu. Jag vet. Förlåt förlåt förlåt förlåt förlåt. Nu räcker det. För jag har ett liv också. Ha!

Min energi har legat på sparlåga på sistone. Jag vet inte varför. Det bara är så. Det där med Rosenrotspiller låter bättre och bättre. Visst va? Tränat har jag inte heller gjort. Dålig dålig människa. Jag tänker på det varje dag. Men så råkade jag äta och då måste jag vänta två timmar och alla som känner mig kan räkna ut med stortån att jag vid det laget redan har glömt bort att jag skulle det. Igen. Det är mycket jag glömmer. Tydligen. T.ex det där med att sy upp mina nya byxor. Jag måste "bara" tvinga Micke att hjälpa mig att nåla upp dem så syr jag upp dem på en pisskvart. [För jag har lagat min symaskin. Visste ni det?] Och så har jag åtminstone nån tröja som jag borde laga. Men trodde ni att det blir gjort? Nä... Och det där med att skriva har inte gått sådär strålande kan man säga.

Och samtidigt. Lika dubbelt som allt i mitt liv så är jag uttråkad. Jag måste ha fler vänner. Eller höra av mig bättre till dom jag har. För man kan faktiskt ta en fika i stan. Eller få för sig att gå runt på Djurgårn och snacka skit. Men det kommer man alltid på klockan tio-elva på kvällen då man borde borsta tänderna och sova som en duktig flicka. På sistone har jag tänkt på alla människor jag skulle kunna messa. Om jag bara kom mig för. En gång i världen pep min mobil jämnt och ständigt. Nu är den tyst. Förutom då Micke messar att han har tråkigt på jobbet. Och då undrar man varför man har en mobil. Men jag ska återuppfinna min kompiskrets som sagt. Jag kanske skulle kunna lyxa till det med att hålla lite jämnare kontakt med min syster också. Det vore tufft;) Lite dyrare i månaden skulle iaf min "mobilräkning" få vara iaf.

Nåja. Pappa Pelle ville köpa svartkontrakt till oss. Men hyran är lite väl saftig. Och det är onödigt att betala för ett extrarum vi verkligen inte behöver. Vi måste räkna på det. Och se om vi kan ta den och byta ner oss. Men lite fisigt känns det. [Det var ett uttryck jag inte använt på länge.] Fast det finns alltid plus och minus med allt. Och så alla dessa tänk om. Tänk om jag kunde jobba istället för att känna mig frustrerad att inget funkar. Tänk om jag också fick en lön. Tänk om... Blä. Fast mormor kanske får en lägenhet snart. Och det är bra. Tittade på en idag. Helt okej. Lite att titta på utanför fönstret åt nyfiken mormor. Och mamma hade några till som man kunde titta på. Men det kan nog funka iaf. Tur att mormor är rik;)

Annars... vet jag inte. Mycket som surrar. Men det är som vanligt. Vi tar det en annan gång. Kanske. Om jag blir duktigare på det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback