En ordnad värld.

Idag var det, igen, mer städning. Snart är hela lägenheten i total ordning. Pappershögarna minskar sakta men mycket mycket säkert. Det ligger inte prylar och skräp överallt. När jag nu kommer in i sovrummet känner jag inte längre "å herre gud". Allt känns faktiskt fullt okej.

Fast som alltid då man egentligen bor för lite går det aldrig att få något helt perfekt. Det sparar jag tills vi får en ny, större, lägenhet. Och fram tills dess får målet förbli att hålla ordningen så att man inte blir stressad av alla missplacerade prylar.

Ju mer man städar desto mer märker man dock vad som saknas. Uppenbarligen köpte vi inte nog med tidningssamlare [det heter tydligen så, men vi har papper i dem]. Två för lite närmare sagt. Och jag är bra sugen på att måla dem. Så då velar jag mellan att ta med dem till tomteverkstan då den börjar eller att köpa egen färg. Vet inte exakt vad som känns bra just nu. Får se. Och Micke ville ha en korg för pappersinsamling. Snyggare än vår gamla videokartong. Måste jag medge. Det är det väl mest relevanta. Fast det är lite allt möjligt annat också som saknas. Men. Vi tar det sen.

Snart har jag fått total ordning på CSN. Det känns bra iaf. De är hemskt jobbiga att ha att göra med. Så fort man har löst en räkning måste man lösa nästa. Och jag ska faktiskt inte betala alls. Men ibland kan man inte bevisa saker och ting i den tidsplaneringen CSN har. Undrar i vilken verklighet de lever i?

Har lite småsaker till som behövs ordnas iofs. Och jag SKA ta tag i det. Men det är alltför mycket man måste ta tag i här i världen.

Usch vad mina bloggar är störttråkiga just nu. Nåja. Nånstans måste man börja. Visst va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback