Film och folk.

Oj. Jag glömde visst skriva igår. Men ingen är perfekt.

Igår blev det att träffa Erika. Rickard ringde och sa att hon var jätteuttråkad och inte hade nån att träffa så jag åkte dit så snabbt jag kunde. Men tjej-tid naturligtvis. Jag är inte sån att jag bara hoppar i kläderna och åker. MAn måste klä på sig, sminka sig, hitta örhängen, och... ja. Det tar tid. Sen åkte jag. Micke som var kvar hos Tompa skulle ha kommit men kom på att han borde åka hem och sova. Så det blev jag Rickard och Erika som gick runt i Väsby. Och tanken blev... Gud vad Stockholms förorter ser tråkiga ut! Alltså, jag är lessen. Det är säkert fullt av människor som tycker att det är störtmysigt med radhus och ordnade gator. Men inte jag. Ibland ser det nästan för välordnat. Folk i hus kommer sällan på nån egen kul idé att göra med sina tomter. Nåja.

Sen följde jag iaf med Rickard dit. I väntan på att Micke skulle komma framåt kvällen blev det väl inte sådär jattemycket. Fast då Micke kom blev det mat och sen film. Och som vanligt har jag tappat namnet. Hm. Nåja. Den med Jared Leto där de tokknarkar. Micke tycker den är skitäcklig. Fast jag tycker den är bra. Väcker en del tanke. Fast det finns bättre filmer. Helt klart. Och den är äcklig. Speciellt då Jared Letos rollfigur Harry får äcklig blodinflamation på armen. Och det tjejen gör. Fy. Ord kan inte beskriva känslan i kroppen.

Idag har det mest blivit lite plockande. Mitt nya kreativa inspirerade liv tycks inte ha bråttom att sätta igång. Men jag behöver rätt slags miljö för att sätta igång. Jag behöver lugn och ro och rätt musik för att det riktigt ska funka. Annars blir jag bara stressad. JAg tänker på tusen andra saker och då kan jag inte sitta still. Och ärligt talat. Hur mycket blir det iaf gjort då man inte kan sitta still? Fast jag skulle behöva det. Det kryper i kroppen på mig. Jag är rastlös. Det känns som att leva i limbo.

Men då absolut allt ligger på sin plats så inget stör mig då kommer mitt nya liv börja. Inbillar jag mig iaf. Fast man inbillar sig så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback