Helg.

Det var ett tag sen. Nu igen. Det här. Mitt senaste löfte i raden går sådär halvbra. [Senaste var inte helt sant, men vi låtsas.]

I fredags var Micke på inflyttningsfest. [Fast då skrev jag visst.] Det var egentligen rätt skönt. Ibland är det skönt att vara ensam. Och sen kan jag älska honom över allt annat på jorden iaf. Men ibland behöver jag bara vara. Känna mig ensam. Fast jag var så rastlös så jag varken visste ut eller in. Men så har det varit lite på sistone. Rastlöst alltså. Jag vet egentligen inte vad det beror på. Exakt alltså. Frustration förmodligen. För att tiden bara går. Och just nu känns det som om alla komentarer om vad jag gör och inte gör och borde göra är kritik. Och jag är egentligen mest rädd för att bli sådär arg på allt som jag var förut. Då vände jag det bara inåt. Mot mig själv. Och så mycket bättre människa är jag inte. Jag är alltid den som får ta första smällen.

I lördags gick vi ut. Blev en del öl. Det var gott. Och Sara är alltid kul att prata skit med. Och Emilia är riktigt kul. Och Kåberg ger en alltid ett skratt då man disskuterar med honom. [Han tyckte jag skulle leda FI. Det MÅSTE man skratta åt. Fast jag förstår hans poäng.] Och det var länge sen jag pratade ordentligt med bästis. Så det var bra. Fast den där taxiresan var knäpp. Med tanke på vår avsaknad av pengar.

Igår blev det inte så mycket gjort. Men jag träffade Micke i stan så shoppa vi lite. Micke fick nya skor som han behöver. Och jag fick yoga-grejer. Så det kan bli människa av mig. Hårdaste yoga-formen. Och påstå inte att det bara är flum med yoga. Jag vill se er stå i de där ställningarna utan att tycka att det känns i så fall.

Idag kunde jag inte somna då Micke gick vid halv åtta. Så då gick jag upp. Yogade lite iaf. Men eftersom jag inte känner mig helt frisk ännu så vågade jag inte köra ett helt pass. Det känns iaf. Hunden känns. Tro mig. Jag vet att folk skämtar om den. Men den är tung. Och det muppade sig. Vet inte om det var skivan är PS2:an. Men det började hoppa tills jag blev tokig. Fick ordning på det tillslut iaf. Så jag fick göra solövningarna. Så har jag städat lite. Tänkte att det var lika bra att ta det lite i taget. På söndag ska det vara ordentlig ordning. Och jag vill inte stressa. Sen var det bara att jobba. Känns bättre för var gång. Jag förstår dem iaf bättre och bättre. Och det kan vara bra. Men nu är jag pisstrött.

På söndag ska jag ha familjemiddag eftersom jag fyller år nästa tisdag. Tror inte jag gör något med kompisar. Egentligen vet jag inte om jag är nöjd med den planen. Men jag vet inte vad jag ska fixa. Funderade lite på Patricia eftersom man får sån där rabattkupong. Men jag vet inte. Något borde man väl göra. Men det känns inte som jag kan fixa nåt bra iaf. Då vill man ha en riktig fest. Inte en då folk tittar på klockan och ska hem på en gång.

Nu ska jag sova. Tomteverkstad imorrn. Och så kanske jag ska yoga lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback