Att rensa ut det gamla.

Det är klart underskattat att rensa bland sina prylar. Rensa bort all gammal skit. Ni vet alla de där gamla videobanden som bara LIGGER där. Dessutom om man skulle få för sig att se på dem, om man tänker "den där filmen är ju jättebra, varför ser jag aldrig på den?" så inser man varför. Banden är gamla, slitna, och bilden hoppar så mycket så det skulle inte ens hjälpa att tokhoppa på en studsmatta. Därför har jag börjat rensa. Men det tar APLÅNG tid. Därför har jag bara kommit till videobanden. Än så länge. Micke påstår att jag har svårt att kasta saker.

Fast städningen har en kostsam bieffekt. Jag tycker inte längre om min gamla bokhylla som vi har som videohylla. Eller jag tycker om den, men inte som videohylla. Den är inte direkt anpassad för filmer. Så då vill jag ha en ny hylla. Men det stämmer inte riktigt med de hyllorna jag hittat. Och Micke tycker att vi ska ha ny TV-bänk också. Men det stämmer fortfarande inte. Allting skär sig känns det som. Och jag vill inte ha möbler som ser ut som de är ihopplockade på något gammalt lager för övergivna saker. Jag vill ha möbler som ser ut som om de faktiskt ska stå i samma rum. Det är okej då man just flyttat hemifrån att ha det så. För det är så man i allmänhet fixar sina första möbler. I brist på annat. Men jag har snart bott hemifrån i... 6 år... Jag tycker jag får ha möbler på riktigt nu.

Nåja. Det är världsligt som man säger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback