Inspiration.

Jag är duktig och rensar vidare. [Fast Micke tycker att jag är oeffektiv.] Jag gör flera saker samtidigt. Att sitta still är inte min grej. Men så tar krafterna slut och jag blir sittandes iaf. Fast det kryper i kroppen. Och så gör jag allt på ett ologiskt sätt. Det är så det mesta ser ut just nu.

Ju mer jag gör desto sugnare blir jag på nya möbler. Fast prislappen tickar på allt högre. [Det är då man vill vinna på Lotto helt spontant. Utan att ha spelat. Det är inte ens möjligt.] Och så börjar man fundera på andra saker. Som stereo. Min är trots allt rätt så gammal. [Fast den funkar.] Den krånglar tidvis. Och den kunde vara bättre. Så jag satt och bläddrade igenom Siba-tidningen. Och då hittade jag två snygga. Och så kollade jag på Sibas hemsida. Då blev två till tre. Micke föredrog den ena. Jag föredrog en annan. Fast det var relativt billigt om man jämför med vad vi får betala för att få till vardagsrummet. Varje dag är jag inne på IKEA:s hemsida nu. För att få inspiration. Fast jag märkte en sak i dag som gjorde mig sur. De har inredningshjälp [ritprogram] för kök och arbetsrum, men inte för vardagsrum/sovrum/badrum/hall/whatever. Och man måste möblera med IKEA möbler. Så man kan inte rita upp sina egna möbler. Och om man ska göra arbetsrum så kan man BARA använda sig av de möbler de tycker passar i ett arbetsrum. Jag ville rita upp vardagsrummet. Och kolla hur man enklast ställde in möblerna så det blev bra. Det kom jag mest på för att jag insåg att väggen jag ville ställa in bokhyllan jag/vi vill köpa är typ 20 cm för lång. Alltid lika typiskt. Men det gick inte som sagt.

På tisdag så är det intruduktionsdag på komvux. Så nu har jag officiellt bara en dag kvar på sommarlovet. Sedan kallar verkligheten tillbaka mig. Och på onsdag börjar pratgruppen. Så får jag väl åka till Aspen. Och sen är nästan allt som vanligt igen. Förutom Tomteverkstan och jobbet. Men det löser sig det med. Det ska bli ganska skönt med lite rutiner igen iofs. Det är aldrig fel att ha något att göra. Fast jag skulle verkligen behöva klippa mig och färga håret innan jag börjar plugga. Synd att det är så dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback