Försvunnen i Jakan.

Jahaja. Då har man kommit hem igen efter att ha varit på rymmen i ett par dagar.

I lördags (den 23:e) var vi hos svärfar och svärmor och låtsades att det var julafton fast det inte alls var det. Så vi delade julklappar. Men julmaten hoppade vi över. Det var tur för annars så är man less på julmat på en gång. Så firade vi Pelle förstårs också. Han fyllde ju år. Vi åkte iaf hem sen på kvällen så vi fick sova hemma. Fast vi var uppe olovligt sent med tanke på att Micke skulle upp tidigt att jobba.

Så på julafton så blev det la familia. Dit vid lunch (fast jag var lite sen om vi ska vara helt ärliga) och äta blöta. Lillmicke var också bjuden eftersom han var tvungen att stanna i Jakan och spela över jul och annars inte skulle få nån. (Alltså, inte min Micke. Utan en liten Micke på riktigt.) Sen var det dags för Kalle Anka som är absolut måste. Sen så körde syrran Micke till Jakan och hämtade mormor i Kallhäll. Och sen kom min Micke och då var det julmat och Karl Bertil Jonsson och julklappar som gällde. Sen behövde Micke åka hem och sova och jag och syrran förberedde oss för att åka till Highlander.

Det var då jag hamnade på rymmen. För jag och syrran skulle egentligen åka till mormors lägenhet i Kallhäll och sova. Men istället blev det efterfest i Viksjö där vi sov trångt på en soffa. Och sen dagen efter blev det mer Highlander och efterfest i Jakan och mer trångt sovande. Och sen blev det visst en sväng Highlander igår också. Men bara för att kolla vem som vann TP-turneringen. Sen tyckte jag att jag skulle se om min sambo gett upp hoppet om mig eller inte så jag åkte hem:)

Det värsta nu är att eftersom jag inte kom hem som jag tänkte så ligger jag efter med städningen inför nyår så nu är det bara att börja med den skiten. Fast så farligt är det inte. Jag hann nästan med allt innan jul. Men jag borde stryka lakan och byta lakan i sängen. Städa skåp. Och framförallt måste jag städa min garderob så jag får ordning på det som ska vara där inne. Men det löser sig säkert.

Nåja. Och vill ni veta vad vi fick i julklapp får ni göra som man brukar och fråga:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback