IKEA och jul.

Idag har vi varit på IKEA och köpt fyra speglar. Jag har velat ha såna speglar länge. Men har hela tiden tänkt att man måste minst ha två. Kanske tre. OCh så länge de kostade 99 kr per del så kändes det alldeles för dyrt. Men den här helgen kostade det 19 istället. Så då var man ju bara tvungen. Fast Micke stånka och stöna och klagade och tyckte inte alls att det var värt det.

Men han fick ju en lampa också. Den var riktigt snygg. Sån där perfekt fönsterlampa som kan stå och lysa utan att störa. För tillfället står den i sovrumsfönstret. Det blir nog mer passande då stjärnorna åker ner lagom till januari. Just nu är det lite väl mycket lampor just där.

Annars så är det fortfarande städning som gäller. Går extremt långsamt. Men mitt mål är att få bort all gammal skit innan nyår. Börja nyår utan det gamla och fula och bara ha det fina och trevliga kvar. Det är så man borde göra varje år. Fast helt så går inte att göra. I så fall hade vi fått slänga/ge bort gamla möbler och köpa de nya möblerna. Det går inte riktigt. Micke börjar drömskt titta på nya skrivbord också. Men det får han faktiskt lugna sig med. Skrivbordet är en av våra nyaste möbler. Nån måtta måste det finnas. Just nu funderar jag mest om jag får plats med mina gamla skrivbordshurtsar i garderoben. Jag har en plan för att få ordning på alla papper och kollegieblock mm som är svårt att få undan. Borde kolla hur det ser ut nere i källaren också. Bort med det gamla som sagt... Har lite idéer. Jag och alla mina projekt:)

På måndag skulle jag kunna åka till stan och kolla julklappar. Så nu är det dags att få koll på önskelistorna. Fast syrran ville köpa gemensamma julklappar till mamma och pappa och hon sa att hon fick pengar den 22 så det kanske vi får lugna oss med. Eller så får jag betala så får hon ge mig/oss pengar sen. Kan ju försöka hitta något åt lilla Micke iaf. Har fortfarande inte beställt min jättebraiga idé han borde ha fått i födelsedagspresent och börjar kännas sent nu. Så jag kanske håller på den ett år eller ger den till honom när han minst anar det eller nåt. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback