Sjukdomskänningar.

En del av mig känner att jag borde plugga. [Fortfarande. Igen.] Men en annan del säger att jag faktiskt borde vara färdig. Och jag är nog slut. Och jag borde inte köra slut på alla krafter jag har inom mig. Samtidigt så är jag alltid petig om att ha kontroll på minsta detalj. Och då känns det som om jag gör något istället bara för att sitta och sitta.

För övrigt känns det som om jag håller på att bli sjuk. Så lagom till jul bryter säkert en dunderförkylning ut. Har absolut ingen tid att vara sjuk innan så. Jag kan inte skippa skolan. Och jag kan inte skippa jobbet. Och jag kan inte skippa nya gruppen. Så. Fast å andra sidan skulle det kunna bli den bästa julklappen jag kan få. För det betyder att jag FÅR ligga hemma och göra vad jag vill. Jag kan köpa/göra min egen julmat. Så får jag se på vad jag vill på TV och bara vara. Inga måsten. Inget åkande. Alls. Trevligt. Det låter nästan lockande:)

Påbörjade social fobi gruppen idag. Skitläskigt på vissa sätt. Men det mesta i livet brukar vara läskigt. Iaf till en början. Och sen visar dig sig att det var det bästa man gjorde. Första uppgiften i gruppen är på sätt och vis enkel. På andra sätt skitsvår. Skriva upp vad man har för målsättning. Vad det är man vill. Vad det är man har saknat. Samtidigt som en del av en känner "ja men det vet jag ju" så blir man mer tveksam då man tänker efter. För vad innebär det specifikt? Att må bra. Vad betyder det egentligen? Att jobba? att träna? Att resa? Att leva bättre? Att vara mer ärlig mot sig själv? Hm... Svårare än man tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback