Sjukling.

Min hals har sagt upp sig. Jag har känt den här förkylningen i kroppen i flera veckor. Och hela tiden har jag sagt att jag inte har tid. Inte ännu. När skolan är slut då kan jag bli hur sjuk som helst. Och det var igår som var det viktiga datumet. Efter den här veckan spelar det ingen roll vad jag missar. Inte egentligen. Det kan tom vara en liten bonus att bli sjuk över jul så att jag får vara ifred. Som jag vill. Men sen nu då jag känner ontet i halsen känns det inte alls okej att bli sjuk. Jag hade verkligen tänkt att ta tag i tränandet den här helgen. Och sjuk så kan man inte träna. Och jag har julklappar att handla, faktum är att jag inte köpt en enda. Och någon måste göra något åt kaoset här hemma. Få undan all skit.

Men men. Stoppa i mig mat så jag blir piggare. Lite c-vitamin så jag har chansen att bli frisk. echinagard är alltid en bra idé. [Fast echinacea är bättre men det var det länge sen vi hade]. Sen får jag försöka komma på något roligt att äta ikväll. Micke har snott mitt kort så jag kan inte gå och köpa något kul om jag inte vill råna burken. Så jag får försöka göra något av det lilla vi har. Nachos hade ju varit gott. Hm. Men det får vi äta imorrn. Möjligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback