Trötthet.

Den här veckan har börjat lite jobbigt. Två tidigare dagar än vanligt. Sju i måndags och sex idag. Inte så farligt för de flesta men om man haft andra vanor rätt länge blir det lite jobbigt. Men väldigt bra träning för framtiden. Då kanske jag måste gå upp tidigt varje dag. Och då vill man inte att det ska ske helt plötsligt.

Så. Helt otippad är jag megatrött. Dock ledig imorrn så jag kan faktiskt vila ut mig. Dock är planen att plugga [för ovanlighetens skull, eller nåt] och städa lägenheten. Tycker inte om den här röran. Plus måste julfixa färdigt. Vissa saker fick jag dock upp idag. Stjärn"gardinerna" jag köpte under mellandagsrean förra året har fått en fin plats i sovrummet. Lite glitter är uppe. Kransen på dörren. Staken. Typ så. Men måste göra plats åt hela jäkla tomtearmen. Närå. De är fina. Bara man samlar dom på en plats.

Egentligen säger mitt samvete att jag verkligen borde försöka träna imorrn också. Hade velat att jag och Micke skulle gått dit första gången ihop. Men jag ska ju bli lite tuffare så det är ju en bra övning. Speciellt med tanke på min nya grupp. Fast tror dock jag tar styrketräning i så fall. Skönt att börja träna ryggen. Sånt behöver dessutom jag med min trasiga rygg. Och Micke vill ju mest träna då han är ledig så då får jag vänta rätt länge.

Och sen så fyllde Micke år idag. Och då var vi såklart tvugna att åka till hans föräldrar. Vi behövde iofs tvätta också men det är smådetaljer. Så vi var där och åt middag å så. Och jag fick en sen 25-årspresent också. En fritös. Inte dåligt att få av sin pojkväns föräldrar. Och Micke fick ölglas [så nu kan han slå sönder några till när han diskar], en mössa och en dammsugare [så han kan städa;)]. Tvättandet vi gjorde idag betyder väl dock tyvärr att jag måste börja stryka. Kanske får tvinga Micke att hjälpa mig att småstäda imorrn. Skulle egentligen vilja städa garderoben innan jag hänger in nytvättade kläder också. Och så blir det säkert mer att laga och greja under julledigheten. Fullt upp. I vanlig ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback