Cecilias utmaning.

En liten flicka fick för sig att utmana mig på en sån här liten fånig grej så jag får väl vara snäll och söt och besvara den:)

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1. Tidningssparande. Micke blir tokig på mig för jag ska spara varenda tidning tills jag hinner gå igenom dem och klippa ut det jag vill spara. Många gånger har högarna blivit så höga att de hotat att attackera mig, eller nån annan. För jag är inte så effektiv med att gå igenom dem alla gånger.

2. Ordning. Var sak har sin plats i min värld. Det kan låta lite dubbelt med tanke på tidningshögarna, men jag blir jättestressad då det är kaos hemma. Ironiskt nog är det oftast det här. Men jag tänker inte ta på mig skulden. Det beror på att min sambo inte pririterar sånt på samma sätt som jag gör.

3. Sorterande. Jag sorterar allt från knappar, knappnålar och pärlor till kläder, filmer och... ja allt. Jag sorterar knappar efter färg [trots att det vore lätt att hitta rätt färg i en större förenad låda]. Jag hänger inte bara mina kläder efter vad det är utan även efter vilken färg det har. [Och jag har börjat sortera Mickes kläder på samma sätt]. Fast jag inbillar mig att det är lättare att hitta vad man vill ha på det sättet. Det sparar tid. Och sen låtsas vi att det inte tar så lång tid att soretera allt.

4. Det här vet jag inte vad jag ska kalla, men det är en ovana som de flesta av mina vänner också har. [Försök inte förneka, jag vet nog.] Det är att man har avsikt att träna så duktigt, så man köper träningsredskap eller träningskort eller så där. Sen så håller man sig till sitt tränande en liten tid och sen börjar ursäkterna hagla. "Jag har träningsvärk", "Den här veckan är så stressig", "Jag har inte tid", "Jag måste städa/plugga/umgås". Ni vet... Sån är jag också. Min yogamatta har jag använt... Ett par gånger. För jag har: haft träningsvärk, glömt mattan och videon, råkat äta, varit förkyld... osv... Jag är en dålig människa. Och man når aldrig sina mål på det viset.

5. Och så tar vi väl det Micke har klagat på. Ommöblerande. Jag blir aldrig nöjd med en möblering. Inte i längden iaf. Och då jag lessnar på hur det ser ut vill jag möblera om. Och då måste jag ha hjälp. Fast numera så protesterar han. Så det går inte så bra längre. Så jag har börjat acceptera att det ser ut så här. Fast helt nöjd blir jag förmodligen aldrig:)

Sen skulle man utmana folk. Jag har tre folk på min blogglista och den ena utmanade mig [Cissi], den andra var utmanad [bästis] och den tredje är inte så aktiv [hanna]. Så. Känn er utmanade och meddela mig. Eller inte.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ganska festligt att läsa om folks ovanor/egenheter. För ovanor/egenheter är ju inte alltid negativa saker utan det där som gör den människan unik :) Kram på dig gumman! Får höras av å ses snart tycker jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback