Förkylning mitt i röran.

Den här veckan går inte som den ska. För i tisdags kväll då jag var på väg hem från jobbet så började jag känna mig superrisig. Ont i huvudet, ont i halsen... ja.. ni vet säkert precis hur det är. Och då jag vaknade på onsdagen var det knappast bättre. Tvärtom. Men ingen ska tro att jag fick sova och bota min nyvakna förkylning. Nej, nej. De skulle komma med badkaret. Halv åtta var en lagom tid tyckte dom. [Det tyckte inte jag, men det är säkert överflödig information.] I själva verket kom de vid åttatiden. Fast det hjälper inte då man har gått upp tidigare. Och då de satt in bakdaret [och lagt på plattan ovanför toaletten] så fick man inte sova. Då skulle vi vänta på att lägenheten skulle besiktas. Först kom fyra gubbar och kollade vatten och el. Och sen kom två gubbar och nån från stockholmshem och kollade allt annat. Över en A-4 skrev den ena i anmärkningar. Och en handduk fick man som tack för att de fick störa.

Men tro inte att allt är färdigt för det. Nej nej. Taket i köket ska målas, en vägg ska lagas, lådorna längst ner i köket ska kapas, lock ska sättas för eluttag, och något skulle väl göras åt diskmaskinen... sen var det säkert fler smågrejer som jag inte hörde eller inte fattade:) På fredag ska iaf låset bytas tillbaka. Vilket betyder att de inte bara kan kliva in. Det känns rätt bra när man sitter på toaletten. Om ni förstår vad jag menar.

Iaf. Idag är jag ÄNNU mera förkyld. Jag nyser och hostar och har ont i huvudet. Men inte får man vila för det. Aspen kan jag skippa i så jag iaf inte behöver springa runt i kyla och snö med förkylning. Men om jobbgubbarna ska komma och fixa nåt idag eller inte det vet jag inte. Han med locken för elhålen borde ju komma iaf... tycker man. Fast det vet man inte. För om man har stambyte så måste man stå ut med att gå efter deras planer utan att veta om dom. Tänk på det ni om ni hör nåt om att ni ska få stambyte. Fast fint blir det ju iofs. Fast jag skulle behöva vara frisk iaf. Det må vara hänt att jag missar Aspen. Men jag skulle köpa kläder på Katalog [det ligger i ödemarken Kallhäll;)], fyra tröjor var planen. Två till syrran dock. Och bokrean börjar idag. Och jag har bara beställt en enda bok av alla dom jag ville ha. Eller mamma beställde. Nåja. Alla kan man aldrig köpa. Men man ska passa på nu då det är billigt. Fast Micke föreslog nätet. Kanske lämpligt för såna med agorafobi.

Nåja. Är man hemma och vaken kanske man kan sätta tillbaka lite saker på sin plats. Det vore skönt att få lite ordning och reda igen. Just nu ser det ut som om det inte går. Men det går faktiskt. Det har gått förut. Och då går det igen. Fast jag skulle behöva bli lite praktisk och fixa lite grejer. Praktisk är jag kanske, men inte så företagssam. Just nu. För övrigt är jag bättre på att starta projekt än att avsluta dem. Det bådar inte gott för min framtida designerkarriär:) Vill nån gå och titta på beckmans nya kollektion med mig i helgen föresten? Snälla söta med sockerglasyr? Jag bjuder på en kaffe, eller en cola om man föredrar det. Bästis får tom en light-cola om han följer med trots att jag tycker illa om såna:) Titta vad söt jag är.

Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback