Segdag.

Det här är inte riktigt min dag. Allt går tokigt långsamt och mina planer funkar inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt att åka till stan lite tidigt idag. Det har gått... illa. Först så segade jag mig igenom frukosten. Det ville helt enkelt inte gå snabbare. Vissa dagar känns det helt enkelt som att gå i kola. [Och jag menar sån där seg som fastnar i tänderna. Inte sån där man dricker.]

Då jag skulle duscha och sminka mig ville det inte sig riktigt heller. Så lång tid har det aldrig tagit för mig att sminka mig. allt ville bli fel. Allt behövdes göras om. För jag åker inte in till stan och ser ut som en pundare. Så är det bara. Och sen måste man hitta kläder... Det gick snabbare. Men ändå.

Och precis då jag tänkte dra på mig skorna och åka in till stan så... Hrm... Kom jag på att med mitt lokalsinne kan det vara bra att se på en karta vart vi ska sen. Vimsa i stan är inte min grej. Det skulle säkert ta hela natten då. Och ja. Nu har jag gjort det och var tvungen att skriva av mig lite. Men nu ska jag ta tjuren vid hornen. Sen ska jag titta på böcker i lugn och ro [förhoppningsvis] tills bästis hör av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback