Tokuttråkad.

Jag har tråkigt idag. [Märks det?] Så därför sitter jag här. Ibland önskar jag att jag kunde vara som Micke. Att jag kunde spela nåt j-la spel i timme efter timme efter timme. Spela sånt där WOW. Men.. nä. Istället försöker jag roa mig med allt jag kan komma på.

Jag har försökt städa lite. Det var inte särskilt mycket roligare än att vara uttråkad. Och det mesta jag tar i ska till köket. Och då jag trodde att de skulle komma tillbaka igen och göra lite till så kändes det rätt dumt att bära in resten av grejerna till köket. Och jag ville inte direkt dammsuga och geja med folk springandes ut och in ur lägenheten. Så jag la ner städandet. Jag kan också upplysa om att de inte återvänt efter det där, vad de nu gjorde i badrummet. Inte ens han som lovade komma tillbaka med kökslådorna. Trots att han lovade. Så jag kunde ha städat. Jag inbillar mig att dammet sätter sig i mina struprör och att jag mår sämre av det.

Jag har försökt skriva. Men av någon anledning kan jag inte koncentrera mig i fem sekunder på vad jag skriver. Jag fick inte till orden. [Enligt mig själv förstårs. Men eftersom ingen får se vad jag skriver innan det är färdigt så har jag ingen annan att fråga.] Och sen blev jag splittrad över vad det egentligen var som jag ville skriva. Så många ideer, så lite tid.. Nån annan dag ska jag sätta mig ner ordentligt med det där. Men då ska nog prylarna vara lite mer organiserade. Det här kaoset kan jag inte ens tänka ut vad jag vill ha till middag i.

Jag har spelat. [Trots att jag inte gillar dataspel. Jag vet.] Fast inte såna där komplicerade spel som Micke spelar. Det var spindelharpan och tetris. Och det är roligt i ungefär fem minuter. Sen inser jag att jag sitter och slösar bort hela livet.

Jag har tittat på TV. Det gick iofs rätt så bra. That 70:s är alltid bra. Men det känns återigen som jag inte gör något. [Och det känns som jag ägnat hela veckan åt det. Åtminstone sen i onsdags. För då blev jag sjuk.] Och så vann Anna Ottosson [blev det rätt nu?] brons. Anja blev femma. Det var småroligt att se på.

Vid närmare eftertanke är jag förmodligen uttråkad för att jag varit sjuk den här veckan. För att jag föredrar att vara trött efter en jobbig vecka än full av energi och behov av att göra något ordentligt då alla andra är trötta och utarbetade. Missförstå mig inte. Då det blir helg vill jag göra något iaf. Jag har aldrig varit en stugsittare. Och jag tänker inte ens överväga att bli en tills jag åtminstone fått mitt första barn. Sen kan jag överväga det. Och förmodligen skaka på huvudet åt ideen.

Nu måste jag komma på att göra något innan jag blir tokig. För det lär dröja ett tag innan Micke är hemma. Och då bör jag gjort av med lite energi iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback