I have a dream.

Hemma i en dag och hemskt oaktiv. Jag hade tänkt att skriva idag. Det gick inte. Istället läste jag Nemi tills ögonen blödde och sökte information om Bungyjump. Man kan hoppa i Södertälje. Om jag inte ska följa den stora planen och spara pengar för att åka till Nya Zeeland. Fast då måste jag spara mer pengar än så. För jag vill inte åka till Nya Zeeland och ligga på en strand. Nya Zeeland är ett äventyrsland. Stina vill äventyra. Fast det börjar bli mycket nu.

Jag vill:
Åka till Nya Zeeland och "äventyra".
Åka till Island och rida. [Några ridlektioner först dock. Inte sitta på en häst länge utan att upprepa gamla kunskaper. Jag vill helst ha någon kontroll.]
Åka till Asien/Indonesien/Däromkring och åka motorcykel i omkring ett halvår. [Motorcykelkörkort och motorcyckelkort krävs först. Men det är inga omöjligheter eftersom livet är långt.]
Åka till NY/London/Ev. annat land och bo där i omkring ett år. En gång var jag på väg till London. Kärleken håller mig kvar. Numera håller annan kärlek + min sjukskrivning mig kvar. Men en dag ska jag. Och då får Micke välja på att följa med eller att vänta i Sverige. [För jag tänker inte släppa honom bara för det.]
Det är säkert några till drömmar också inom resor. Men det där är de främsta och viktigaste.

Och angående Nya Zeeland och bungyjump kan vi köra lite sånt också.
Jag vill:
Hoppa bungyjump.
Lära mig hoppa fallskärm.
Ta dykcert.
Lära mig klättra.
Ta MC-kort.
[Och körkort].
Och även här har jag säkert lämnat ut något.

Det är mycket man ska uppleva i livet. tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback