Tankar.

Jag är hemskt sugen på att köpa böcker just nu. Jag är med i bokus på nätet. Sådär så man kan beställa hem böcker. Och jag får sånt där nyhetsbrev. Och jag läser det längtansfullt jämnt. Men så tänker jag att böcker är så dyra. Och jag läser så dåligt just nu iaf. Och så veckan efter blir jag lika sugen igen. Man har lust att köpa en liten "sommarhög" med böcker. Så man kan ligga i gräset / på stranden / på balkongen /på altanen och bara läsa läsa läsa. [Det var ett jäkla tjat.]

Jag har ingen lust att vara duktig längre. Jag tycker att man får ta sommarlov då det är sommar och få vara i solen. Jag tycker att man får bestämma själv över vad man ska göra och varför. Jag har lust att avsätta all min tid till att skriva. Så kanske, kanske jag lyckas skriva färigt min första "bok". Det vore rätt ballt. Fast man ska inte ha bråttom. För vissa tar det flera år att skriva färdigt en bok. Andra klara det på ett par månader. Det betyder inte att man är sämre eller bättre. Bara olika.

För min del är det mest bara att jag känner mig hemskt oinspirerad just nu. Mest för att jag känner att jag inte kan slappna av. Fast det löser sig kanske snart. Bara jag slipper känna att jag borde en massa så kan jag ta det lugnt och bara vara. Och då mina tankar får sväva fritt blir jag kanske mer inspirerad.

Nåja. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback