Veckorapport.

Jag är allergisk. Det finns nån slags blandad känsla över regn den här årstiden, och över sol. När det regnar binds pollenet upp [eller vad den vetenskapliga benämningen nu kan vara.] Men när det är sol sprids de med vinden rakt på stackars oskyldiga allergiska. Och ändå är solen rätt skön. Fast man blir tokig på de där små irriterande sakerna.

Nåja. Vad har hänt sen jag skrev sist. Hm. Inte mycket i sanningens namn. Jag har försökt få nån ordning på det här kaoset. Det har gått sådär. Mest för att jag fastnat för att jag varit tvungen att stryka all tvätt. Det tar sin lilla tid och har inte lämnat så mycket utrymme till att städa vidare. Då vi åker på onsdag ska allt vara färdigt. Jag får ta fram piskan och få fart på Micke;)

Så var jag på Rickards vernisaage grej. Han hade målat fin tavla. Det blir säkert ännu bättre om man får se de andra två han målat. Han har blivit riktigt duktig. Och det fanns en del andra bra grejer där också. Coolast var tavlan som var ett skåp. Jag tycker att det är bra att blanda praktiskt med snyggt.

Jag skolkade i tisdags från Aspen. [Skrev jag det?] Sen var jag på tomteverkstan och målade [fast det var inte bara målning] färdigt min kruka. Förutom att den ska lackas. Rätt bra blev det. Även om jag alltid hittar nåt fel med allt jag gör. Och på torsdagen skolkade jag från Aspen igen. Fast allt blev krångligare när jag gjorde så. Efteråt skulle jag nämligen träffa mamma och kolla på växter till min gamla pappa som fyller 65 nästa onsdag. Mamma ville vara snäll och hämta mig men det var svårt eftersom jag inte var där. Så jag var tvungen att krångla mig ur det med lite saker jag var "tvungen att göra" längst vägen. [Man blir aldrig för stor för att ljuga för sina föräldrar.] Om ni kände min mamma skulle ni gjort detsamma. Tro mig.

Idag ska vi på fest till Tiina som fyllt 30. Det blir nog roligt att se henne igen. Det var ett tag sen nu. Och imorrn tycker Rickard att jag ska komma på fest. Jag kanske dyker upp och hedrar dom med min närvaro en snabbis;)

På tisdag har jag hört att systra mi och Per ska åka till landet för att fira pappa lite. Jag ska kolla exakt hur deras planer ser ut så kanske jag följer med. Micke ska ju ha klassträff så han är iaf upptagen.

Och på onsdag... [trumvirvel]... bär det iväg mot Sölvesborg och Sweden Rock Festival. Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback