Energizer.

Tiden går rätt snabbt just nu. Känns det som iaf. Det är positivt på sätt och vis. Då känns det inte så himla långtråkigt med allting. Samtidigt så hinner man inte med sig själv och det är negativt. Den här tiden på året är en av de värsta. Inget man har på sig är rätt. För i ena sekunden är det svinkallt och i nästa svettas man. Snön smälter och bildar stora sjöar så man blir blöt om fötterna och egentligen hade behövt gummistövlar och i nästa stund är det isbana och skridskor som gäller. Och allt man drömmer om är vår, vår och åter vår. Fast som pollenallergiker är det rätt motsägelsefullt.

Jag funderade en stund på att gå till läkare och utreda exakt vad jag har för pollenallergi. ATT jag har det är det väl inget snack om men det finns en hel del att välja mellan. Jag gissar björk och al, men å andra sidan har jag noll koll på exakt när saker och ting blommar och sådär så det skulle lika väl kunna vara nåt helt annat. Fast jag har för mig att Bjärk och al är tidigt och det är min pollenallergi också. Hursomhelst så kan det vara lite bra att reda ut det. Då kan man dessutom få receptutskrivna allergimediciner [som går under frikortet då man har sånt] och så kan man koncentrera sig på rätt perioder. Fast det där med att gå till läkare är inte min grej. Det räcker med att jag avslutar hudbehandlingen i april och att jag då tänkte kolla sköldkörtelhormonet [vilket i värsta fall leder till medicin] och att jag tänkte fixa glasögon. Till att börja med iaf. Stina är en linsbärare inte en glasögonorm. Så är det bara.

Idag gjorde jag färdigt mina tofflor. De såg hemskt små ut. Men jag kanske har minifötter. Man ska ju ha små fötter som tjej så det är väl inget med det fast det såg hemskt småttit ut. Och sen började jag måla på en ask. Tänkte göra ett riktigt arbete med den och måla nåt mönster på så må vara lite knepigare än att bara kladda lite men det där med lekverksamhet är inte riktigt min grej. Jag borde börja göra riktiga grejer. Stickning har jag tänkt länge men det är det där med vad man ska göra. Och så ska man ha garn. Jobbigt.

I pratgruppen gick det relativt bra. Det tog emot lite. Kanske pga att jag var pisstrött. Rätt logiskt. Det är iofs lättare och lättare. Förr eller senare känns det mesta naturligt. Och det vore bra skönt att sluta känna sig obekväm i olika situationer. Min drömtillvaro innebär att våga ta plats och vara sig själv. Jag har inga behov av att bli nån pratig papegoja, men visst vore det skönt att slippa känslan av att inte passa in. Jag skulle vara tacksam över att slippa.. ångesten... eller vad man ska säga.

Sen är det all energi jag vill göra av med. Har fortfarande lite jag vill kolla upp. Främst priser, för jag SKA göra det. Bara vi har råd. Det ena har jag hört kostar en del och det är ingen sång i fattiga flickors öron. Så skulle jag vilja göra min tatuering också iofs. Den kan kosta lite för den är inte så liten.. Och även om jag vet att det vore vettigt att börja med en mindre som jag har lite i huvudet så är det den stora som jag har färdigt och som känns viktigast. Sen gäller det att hävda att jag inte betalade den själv då mamma förbjudit mig och syrran att göra sånt så länge vi är skyldiga det minsta med pengar. Heh... Nu kom jag lite av mig. Ska nog kolla upp lite av det där jag tänkt på iaf. [Värst vad jag blivit hemlig av mig. Men Micke ska få veta först.]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback