Krims-krams.

Jag är rätt slut nu. Det känns som febern gryr i kroppen men som vanligt så förnekar jag det. Jag vill inte bli tokig av rastlöshet för att jag ligger i sängen och blir frisk. Jag vill vara ute och springa och göra roliga och/eller nyttiga saker. Fast eftersom jag envisades att åka till Aspen idag så har det resulterat i en irreterande huvudvärk. [Och varför ligger jag inte i sängen nu då? Jag måste städa, äta... Jag tänkte se Gilmore Girls avsnitten och tisdagens Desperate Housewife. Nu då jag kan. Och så... Jag vet. Jag är expert på ursäkter.]

Förra helgen råkade det bli lite mera festande än det var planerat. För så kan det gå då man är lite spontant lagd. Och så måste jag krypa till korset och erkänna att vi såg på melodifestivalen. [Jag vet, jag vet. Jag skäms faktiskt över att jag kan svka mina principer så, men... Äh va tusan. Så hemskt var det faktiskt inte.]  Och två söta kissar hade brudarna vi var hos. [Det värker i mitt hjärta men jag SAKNAR att ha djur. Extremt mycket. Och så är man så löjlig när man inte har egen katt. Lite katthår är väl inget att gnälla över?] Av den anledningen blev det dock lite för lite städande. Så det är fortfarande rent kaos här. [Och det är därför jag inte borde sova, fast ändå borde jag.]

Den här veckan har väl varit ungefär som vanligt. I tisdags började jag att skissa upp nästa bild på Aspen. Det blir nog rätt tufft. Ibland är det riktigt bra att Micke spelar sitt WoW. Vem hade trott att hans spelgrejer kunde hjälpa mig med mina målarideer. Sen strulade tågen som tusan så jag åkte till stan tidigare än jag borde. Och så åt jag på McD. Och sen insåg jag att jag blivit alldeles för effektiv av mig för tiden ville inte bara rulla på. Så jag segade mig så mycket som möjligt till jobbet och kom ändå pisstidigt. [Och jag hatar att vara pisstidig. Man ska inte stressa iväg och komma först. Det är bara meningslöst.] Jobbet var rätt lugnt iaf. Sen kom jag hem trött till tusen. Men det gick det också.

I onsdag på tomteverkstan så sydde jag NÄSTAN färdigt mina tofflor. Men bara nästan. [Sååååå irriterande att aldrig bli färdig.] Och nu är det två veckor tills jag kan göra färdigt. För vi har ledigt nästa onsdag. Så gick jag förbi Katalog ocg frågade om de hade nån svart dödskalletröja men de var helt slut. [J-la piss!] Och så gick jag och stoppade i mormor lite mat innan det var dags för nästa grupp. På samtalsterapin var jag hemskt duktig och pratade på som ett rinnande vatten. Så nog kan man säga att det hjälper. Ni ska se att det finns hopp för mig också. Och skam den som ger sig som man säger. Jag tänker inte bli en olycklig oförverkligad människa iaf.

Idag började jag måla på min bild på aspen iaf. Fast det blev inte så lång tid. Jag tror jag ska öka på det där lite. Se till att komma dit klockan ett så ökar jag genast en timme i veckan. Så kan jag börja åka dit på fredagar. Och det är ytterligare en liten ökning. Fast jag måste ha tålamod med mig själv. Babysteps så att säga... Jag måste akta mig för att ha för bråttom igen så att jag inte hinner med i huvudet. Men om det inte blir nån ordning på mig snart så kommer jag bli den första i min kompiskrets som får en ordentlig 25-årskris. Och jag har nog med kriser iaf.

Nåja. Jag ska stoppa lite mat i magen och så ska jag nog övertala mig själv om att vila lite. Så får jag vara duktig sen om jag vill istället. Ingen idé att leka duktig flicka helt i onödan.

Och ni vet väl att det var internationella kvinnodagen igår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback