Varför är det en vinring på min musmatta?

Mindre sjuk idag. Ledig också. Sånt hjälper alltid.

Dock är jag rastlös. Så in i... Ja, ni vet. Och tro mig. Det hjälper inte att ha en hel lägenhet som frestar med ostädade rum att roa sig med. Det botar inte rastlöshet. Så jag har flytt från det hela dagen och ägnat mig åt att stryka. [Iofs mycket nödvändigt. Men kanske skulle klädberget i sovrummet eller diskberget i köket vara mer behövligt att beta av.]

Jag är fortfarande energifylld. Inte lika exploderande som för ett par dagar sen men ingen kan explodera dag efter dag efter dag. Jag har tänkt kolla upp lite saker iofs att "explodera med". Men jag tror jag måste berätta för min sämre hälft vad det är först så han inte får en hjärtattack av chocken. Det vore ju lite oturligt. Vilket betyder att ni inte får veta heller. Än.

Dock tänker jag iaf åka till Erika. Micke tyckte det var dyrt med tåg och jag har verkligen absolut ingen lust att låna morsan och farsans bil, igen, så det blir nog bara jag. Och bästis förstårs. Men han var självklar från början. Mer eller mindre. Fast det kan ju vara bra det med. Då bästiskvällarna mer eller mindre slutat att existera kanske ett par timmar på tåget skulle göra ett par upptagna, vimsiga bästisar gott. Jag kan ta med en Harlequin-bok om det blir alltför tråkigt. Heh. Nä. Jag skojade bara. Har vi bott ihop kan vi väl slå ihjäl ett par timmar utan att bli tokiga på varandra. Visst va bästis?

Apropå böcker håller jag på att läsa ut en skitbra bok. Tärningsspelaren. Den är så sjukt bra så att jag tänker tvinga alla jag känner att läsa den. Men tveksamt att folk får låna min. Min är signerad och därför lite oersättlig. Bara pålitligt folk som garanterat inte förstör den [ger den hundöron, spiller nåt i den, knäcker ryggen på den osv] får över huvudet taget hålla i den. Jag är lessen. Men det var alltför jobbigt att skaffa signeringen för att riskera den.

Imorrn är det final i melodifestivalen. För er som behöver tid att fly. Och för er som behöver tid att poppa popcorn och mysa in er i soffan också. Naturligtvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback