Closer a solution.

Idag har jag varit på utvärdering för en grupp. En grupp för folk med social fobi. Hon kaollade massa. Ställde frågor där jag skulle svara med något mellan 0-100%. Jag tycker sånt är svårt men jag gjorde det väl.. relativt okej. Men så här i efterhand så låter det som jag är riktigt illa ute. Iofs frågade hon just om dom sakerna som jag har problem med. Det handlade om sociala sammanhang och det ÄR det jag behöver hjälp med. Om jag bara löser det "lilla" problemet så skulle jag må bra sen. Och jag är LESS på att må dåligt nu. Det börjar iaf enligt planerna den 4 december. Det lät riktigt bra allt. En KBT behandling. Det vill säga man får öva på vissa saker mellan gångerna på sjukhuset. Det skulle passa mig. Då kanske jag skulle komma någonstans. Eller komma framåt. Det känns som jag är på gång men det händer liksom inget. Och ju längre tid man bara låter det vara desto svårare är allt det där man borde jobba med. Desto längre tid det går från att jag slutade i pratgruppen desto jobbigare och svårare tycks det bli att ta plats någonstans. Och jag vill ta plats. Jag tycker jag har rätt att ta plats. Rent logiskt fattar jag att jag är en smart tjej. Mina vänner äär inga idioter så, och dom VILL faktiskt prata med mig. Ändå är det något som säger stopp. Och jag måste försöka jobba med det. Eftersom jag inte tycker om när folk klagar på saker och sen aldrig försöker lösa det så kan jag inte acceptera det hos mig själv.

I övrigt har jag mest sysslat med att sy upp Mickes byxor idag. För hand. Det tog sin tid. Och ont i tummen fick jag. Jag MÅSTE göra något åt min maskin. Om jag bara visste vad. Man kunde ju ringa supporten. Ringa är alltid bra övning så att säga... Jag har en del idéer att sy också. En jättebra tröja. Sen funderade om jag skulle köpa två helsvarta tröjor idag. En till mig och en till min syster. Sen tänkte jag måla lite på dem. Men jag behöver en färg som täcker svart. Vore kul att få färdigt till rockbåten. Undrar vad det kostar... Som om vi inte behöver spara nog med pengar ändå.

Imorrn är första skoldan på en vecka. Höstlov och sånt, eller vad det kallades. Egentligen har jag ingen lust. Gå upp vid 6-tiden känns blä. Den största nackdelen med att vara skriven  på fel ställe. GE MIG EN LÄGENHET NU!!! Iofs är det kul att köra igång med miljö och energi. Jag är mest orolig för att det verkar som om det ska vara en redovisning där det slutar... Sen måste jag komma ihåg att boka tid hos syon och prata om språkkurser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback