Fri som en fågel.

Det här är en rätt lugn vecka för mig. För jag är leeeeeeeedig från skolan. Och det bästa är att vi just avslutat kemin och inte hunnit börja men energi och miljö. Så jag har inte ens något som jag "skulle kunna göra". Jag behöver inte ens fundera på att bläddra igenom naturkunskapsböckerna. Jag behöver inte ta reda på vad några begrepp betyder. Jag kan faktiskt helt och fullständigt göra precis vad jag vill.

Det enda jag dock har gjort är att skriva lite. Det är en gammal berättelse som påbörjades på den tiden som Hanna och jag fortfarande gjorde lergubbar. I slutskedet av det dock. Då vi bara gjorde gubbar som för att ha något verkligt till berättelsen. Fast som vanligt så är ursprungsberättelsen rätt så långt ifrån vad jag skriver nu. En del av personerna har förmodligen helt ändrat karaktär. De har iaf samma namn fortfarande. Alltid något.

Apropå det vore det rätt roligt att jobba i lera igen. Göra figurer eller något. Fast de skulle säkert se helkonstiga ut numera. Men jag kanske skulle kolla vad jag har kvar för lera. Och om den går att använda. Annars så vet jag vart Panduro ligger nu. För jag var tvungen att åka dit igår och handla pysselgrejer till jobbet. De verkade ha en del roliga grejer iaf. Så man kanske skulle åka dit och handla lite pyssel till sig själv. Lär bli lite annorlunda än det jag handlade till tjejerna dock:)

Nu ska jag nog försöka greja lite. NÅN behöver diska här eftersom NÅN ANNAN inte har gjort det trots att han sagt det:) Och så vore det skönt att greja lite så det ser ut som hos folk. Tvätta fönster borde man men det är skiiiiiiiitkallt ute så det känns lite otrevligt. Så får se hur det blir med det. Och sen så skulle man kunna göra något annat. Skriva, måla, sy, skissa, hålla på med lera. Typ.

3 veckor och 2 dagar kvar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback