Gammal tråkig förlovad flicka.

Jag tjuvläser folks bloggar i brist på annat att göra. Jag blir fachinerad på att folk orkar skriva så, fantasifullt. Fast sen så tänker jag på mina gamla nätdagböcker och inser att jag också en gång skrev rätt så fantasifullt. Eller så hade jag mer att skriva om. Då när jag var singel och gjorde massa mer fanns det helt enkelt mer att skriva om.

Ingen vill läsa om en gammal förlovad tråkigt nöjd flicka. Och det är inte särskilt spännande att skriva om det. Det är bara att tänka på vad jag har gjort den här veckan.

Jag har:
  • Skrivit på en berättelse. Jag är uppe i 21 sidor som är ordentligt genomarbetade. Ganska duktigt men inte så spännande för er eftersom ni inte får läsa en rad innan  jag har skrivit sista sidan. Och då kan ni hoppas att jag kommer dit. Jag avslutar oftast inte mina berättelser/böcker nämligen.
  • Letat filmer/serier. Jag insåg att det är hemskt många serier jag vill ha. DH kostade bara 200 för första säsongen. Det var någon mer som gjorde det också. Scrubs kan det ha varit. Men de andra kostade från 300 och uppåt. Och det är MÅNGA som sagt. Tur att man har tiden för sig.
  • Skrivit tråkiga bloggar.
  • Tittat på massa dåliga TV-program. Jag följer massa sjukt dåliga serier på dagarna. För det är det de visar. Sen visar de Scrubs toksent. Helt ologiskt!
  • Letat lägenheter. Det fanns inga. Så det tog ungefär tiden att skriva in adressen och klickat på rätt ställe på sidan och sen stänga ner sidan igen.
  • Rökt, ätit alldeles för långa frukostar och bara fördrivit massa tid.
  • Beställt biljetter till unholy alliance. [Eller var det förra veckan?] Hämtat ut biljetterna då jag ändå var tvungen att gå ner till apoteket.
  • Skällt på Micke för disken höll på att ta över köket. Det lät kanske lite bitchigt men jag tycker faktiskt att så länge man är två om att stöka ner så ska man vara två om att städa upp. Om man vill ha det annorlunda ska man inte vara ihop med en feminist. Så enkelt är det.
  • Jobbat i drygt 2 timmar. Och så var jag tvungen att gå på Panduro och köpa pysselgrejer för jobbet.
Det var väl det jag har gjort. Gud så spännande. Men nu fördrev jag lite till av min tid och lite av er också. Egentligen är det inte så illa. Det är nog mest bara att jag är uttråkad. Och den enda planen jag har för den här helgen är att vi ska storstäda på söndag. Ikväll ska jag se någon dålig film i väntan på att Micke kommer hem från sin personalfest. Micke tyckte jag skulle ringa nån och fråga om nån ville göra min sällskap och det kan jag iofs.

För övrigt är det 3 veckor kvar nu. Wiiii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback