Step by step.

Nu var det ett par dagar jag skrev sen igen. Fast jag har försökt skriva, men inte helt enkelt orkat att genomföra det. Det känns bara som "guuuuuuuud vad jobbigt". Inte för att det är någon kraftansträngning men iaf.

Vi har börjat med energi och miljö i naturkunskapen. Det är för det här jag faktiskt har ORKAT stå ut med de två tidigare tråkiga delarna. OCh att jag måste genomföra naturkunskapen förstårs. Men det är smådetaljer. I torsdags visade Birgitta ett experiment som visade olika sätt att fixa upp efter en oljeolycka. Hon sa också att hon varit med och tvättat fåglar efter oljeolyckor. Det skulle nog vara rätt givande att göra något sådant. Fast jag vet inte ens hur man kommer i kontakt med sådant. Man hör ju mest om det när det är färdigt. Sen fick vi i läxa att se en dokumäntär på SVT1 som heter planeten. Den var riktigt intressant. Om ni missade den gå in på http://www.svt.se/planeten. Där ska första delen finnas. Det ska vara tre delar till. [Torsdagar 21.00] Om ni bryr er. Och det borde ni faktiskt göra.

Jag har även börjat ta tag i skola för nästa termin. Lite sent upptäckte jag. Åsö hade 8 november som sista ansökningsdag. Men men. Inte så mycket att göra åt. Jag löste det rätt bra iaf. Hittade en skola som börjar i mars istället. Så ska söka två språkkurser och filosofi och en fotokurs där. Fast jag måste kolla mina gamla betyg om jag minns rätt att jag fick IG i foto. Har för mig att jag kom överens med läraren på gymnasiet att ta ett IG så jag fick chans att göra om kursen. Men det var bra många år sen nu. Och så ska jag söka psykologi i Järfälla. Så länge inte skolan bråkar med mig [ faktum är att om de gör det vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Skriva ett argt brev till Fredrik Reinfelt om hur svårt det är att lösa sin situation så man slipper vara sjukskriven så han fattar vad han ställer till med kanske. Fast det hjälper väl inte. Emigrera nånstans vore kanske smartare.] Och så länge min kraft och energi håller [känns inte som nån stor risk att den inte skulle göra det nu dock] så ska allt gå strålande. Fram till nästa sommar kanske jag kan köra på 100% då. Dock innebär studierna [så länge jag får gå dem, jag, jag är negativ] att jag inte får något sommarlov. Inte ens över midsommar. Men man kan kanske ta ledigt nån vecka om man pratar med läraren och Micke jobbar för övrigt iaf. Får mest se om vi ska på festival. Blir väl där man tar ledigt i så fall. På midsommar får man komma på fredagen i värsta fall... Om jag pluggade då...

Ja, som höres går det framåt för mig. Så länge inte någon [läs: Järfälla kommun] sätter käppar i hjulet för mig så ska allt gå strålande. Och jag känner mig riktigt inspirerad. Det enda jag är dålig på är träningen. [Jag veeeeet. Jättedålig människa.] Jag har anmält mig till gratis träningsprogram från toppform, men det kändes så löjligt den här veckan. 10 minuters promenader. Då hinner man ju knappt ut... Man skulle främst tänka på att få bort farliga fetter. Hm. Då kanske inte Chicken McNuggets var så bra. Funderar dock på att börja på sats. De är lite dyra förstårs. Fast de ska öppna här i Älvsjö och närhet är ju värt ganska mycket. Man måste dock vara med i ett år och det är inte säkert att vi bor här så länge. Det är inte säkert att vi inte bor här så länge heller dock så... Hm.

Tål att tänkas på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback