Höstångest.

Jag är i världens oflyt. Jag måste ha höstångest eller något. Jag har inte lust att göra n.å.g.o.n.t.i.n.g just nu. Jag borde träna. Jag borde städa upp i kaoset. Jag borde plugga körkortsteori. [Okej, det har jag faktiskt lite lust med. Om inte datorn låser sig.] Jag MÅSTE plugga.

Om typ en vecka har jag prov. Jag har inte pluggat i närheten av så mycket jag måste. Jag har inte gått igenom den jävla listan. Om jag börjar idag och pluggar lite varje dag fram tills nästa torsdag går det säkert. Jag har "plugghuvud" som Micke säger. Jag behöver inte göra det svårare än det är. Och om jag skulle råka få G på provet så går inte världen under. Ändå får panik på blotta tanken. TROTS att naturkunskap är mitt absoluta hatämne, mitt sämsta ämne kräver jag att minst få VG. [Det är ändå lägre krav än jag brukar ha. Jag fick ont i magen då jag fick VG i svenska. Så relativt sett är det bättre.] Jag måste sluta vara duktig flicka.

Imorrn ska jag till psykologen. Jag har inte lust. Överhuvudtaget. Jag vet inte vad jag ska göra där. Det känns helt onödigt. Det är inte det som hjälper mig just nu. Jag borde ringa psykoterapiinstitutet istället och se vad de har att erbjuda mig. Jag behöver prata inför grupper så jag känner att jag får bättre självförtroende. Jag har absolut inte lust att sitta och halvsnegla på klockan i 45 minuter och hoppas att klockan skulle få fnatt och gå snabbare.

Och just nu är det inte ens kul att jobba. Men det beror förmodligen på mina tidiga morgnar på tisdagar. Jag blir alldeles för trött. Fast nu är det bara varannan tisdag. Det kanske är bättre. Men jag har allvarliga funderingar på att skippa jobbet efter jul. Jag tänker inte missbruka min energi igen. Det är helt enkelt inte värt det. Livet går ut på mer än att plugga/jobba. Om man inte orkar leva så är det ingen poäng med att jobba. Nu ska jag försöka ta tag i mitt pluggande. Om jag lyckas fixa 5 ord ordentligt plus läxan till torsdag är det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback