Ledig från skolan.

Jag känner hösten in i märgen och kryper längst in under täcket där det är varmt just nu. Det här är inte min favoritårstid, men det var inget nytt förstårs. Jag får höstkänslor och trötthetskänslor och det är så irriterande. För jag vill vara full av energi och sprudlande. Inte trött och pessimistisk.

Jag är ledig från skolan den här veckan. Och jag har inga läxor som hänger efter. Det kan jag inte ha. För vi har precis avslutat kemin. Så jag kan helt släppa tanken på dem. [Förutom att jag borde prata med syon förstårs. Knepigt.] Så jag tänkte att jag skulle kunna göra såna där saker som aldrig blir av annars.

  • Skissa på kläder.
  • Sy något [fast maskinen känns bara muppig igen].
  • Skriva. [Jag har faktiskt en berättelse på gång.]
  • Måla. [Jag har en tavla som bara ligger. Dags att göra färdigt. Men jag behöver ett staffli.]
  • Gå på stan och klämma på saker jag inte behöver men som vore roligt att ha iaf. Borde hursomhelst åka till stan för att köpa pysselgrejer för jobbet. Till panduro borde man då antar jag.
Det finns saker att göra iaf. På tisdag jobbar jag dock två timmar. Så helt overksam kan jag inte vara. Och hela jävla tvätten ska strykas. Och jag vet att det är upp till mig att göra om man ska. Och hela lägenheten är i ett rent kaos. Igen. Ibland känns det som det enda man gör här är att städa. Jag fattar inte ens vad grejerna kommer ifrån. Om vi slänger ut alla datorer och TV-apparater lär det bli mer städat och mer tid till annat. Det är min teori.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback