Måsten och borden.

Okej. Saker och ting rullar på åtminstone.

Igår var jag superduktig. Idag känner jag mig mest seg. Och jag har en irriterande träningsvärk i låren. Jag tycker inte om tisdagar. För då måste jag gå upp 06:15. Det är APPESTIGT att gå upp den tiden. Speciellt då man aldrig varit en morgonmänniska och aldrig tänkt att bli en. Dock var inte kemin så hemsk som den brukar kännas. [Brukar och brukar. Det lät som jag alltid läser kemi.] Och jag fick tillbaka mitt prov och jag hade fått VG på det. Och med tanke på att det inte fanns några MVG-frågor måste det anses vara bra.

Sen har jag dock slarvat med att gå ut och gå idag. [Och nu börjar ursäkterna hagla.] Men jag var faktiskt TVUNGEN att få tag i min chef innan jag måste åka och jobba för jag har fortfarande inte fått mina papper. [Hon tyckte det var jättekonstigt. Men hon ska faxa deltagarlistan till Pumpan så har jag iaf nån koll.] Och jag borde prata med mamma om imorrn innan imorrn. [Och hon hade inte kommit hem från jobbet ännu och pappa visste inte när hon slutade. Inga nyheter där.] Och så var det lämpligt att äta innan jag ska jobba i dryga två timmar annars blir man så grinig om något händer. Och jag MÅSTE handla lite fika. Fast det kan jag göra på vägen iofs. [De ville ha viktväktarkakor. Vart tusan finns såna? Hur ser de ut? Smakar de lika illa som det låter att de smakar? Fast jag ska inte äta kakor längre. Jag ska bli smal igen. Eller... bli som jag brukar kanske man säger.] Så jag fundera på att gå hemifrån tidigare och gå till telefonplan. Det är en promenad på 20-30 minuter iaf. Och om jag skippar bussen på vägen hem är det en till sån promenad. Och då är jag duktig iaf.

Ikväll ska jag jobba iaf. Jag hoppas det kommer fler än en person. Annars får jag inte betalt som jag ska. [Det finns vissa nackdelar med det här jobbet. Som att man är beroende av att deltagarna faktiskt dyker upp.] Nu vet jag iaf hur många det står på listan att det ska vara. Och så vet jag att det finns en tjej till som är intresserad. Den här gruppen har fler deltagare vilken är en större garanti att jag får nog deltagare per gång. [Vilket är en fördel mot förra gruppen även om "killarna" var charmiga. De var en 50+ allihopa så killar är ju inte helt rätt.]

Annars... Tja. Jag fyller 25 imorrn. Fast det känns fortfarande inte. Det känns nog då jag inte får köpa ungdomsbiljetter längre. Eller då jag inte får gå i unga vuxna grupper för att jag är för gammal. Fast det kan ju kännas positivt också. Det mesta är att vi måste få lägenheten helt städad tills på lördag. Det är lite saker till jag måste/borde göra. Men vi tar en sak i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback