The steps I take.

  •  Uppleva nya saker.

    Ja. Det var det jag ville. Så ikväll ska vi på teater. Om det är en "ny sak" kan diskuteras. Jag har gått på teater sen jag var fem. Men det händer inte så ofta. Sen var det mest för att mamma hade gratisbiljetter. Men även små upplevelser kan vara positivt.

  • Börja ta hand om mig själv

    Så igår hade jag riktig "tjejkväll". Jag satte på Veet på benen och satt på badkarskanten och läste min tjejigaste tidning. Jag hårinpackade. Jag ansiktsmaskade. Jag skrubbade och plockade. Och jag insåg åter igen hur satans mycket jobb det är att vara "riktig kvinna". I nästa liv ska jag bli man. Nu behöver jag bara bli duktig på att träna. Och så behöver jag klippa håret. Och sen var det där med maten. Nåja. Små steg är också steg.

  • Sluta vara så oorganiserad.

    Det här vet alla som känner mig redan svaret på. Det har inte gått så bra. Det är så mycket att hålla i huvudet. Och förmodligen förväntar jag mig alldeles för mycket av mig själv. Jag ska på något vis organisera in i varje hörn på lägenheten. Jag ska få ordning på vardagen in i minsta detalj. Och jag vill så mycket. Så därför har jag inte ens lyckats ringa min chef. Men jag kan ringa och lämna ett meddelande på hennes telesvar imorrn iofs. Och läxlasandet är kaos nu också. Och jag som har prov nästa vecka. Ops..

  • Ringa min bästis oftare.

    Eh. Jag vet. Jag borde få en ordentlig bakläxa. Jag skyller på att jag tror att han alltid jobbar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback