Fredag. [Ja det är en tråkig rubrik.]

Idag ringde mobillarmet klockan sju. Och Stina vaknade upp med världens huvudvärk. Självförvållad. Jag tillät mig själv att sova en halvtimme extra men sen var det bara att bita i det sura äpplet och gå upp. Dra på sig kläderna som jag nu mer vaken inser måste ha stunkit satan. [Rökrum gör sånt.]  Och sedan åka till Jakan och till sjukhuset. Och en sak ska ni veta, det är inte så enkelt att berätta hur man mår då man har huvudvärk och bara längtar hem till sängen. Fast jag klarade det ganska bra iaf. Berättade vad som hjälpt mig, vad jag har ändrat och vad jag planerar att göra.

Sen var det bara att åka hem igen. Kände att jag mådde allt sämre på vägen hem men med djupa andetag går allt. Jag kom iaf på den strålande idén att köpa juice på vägen hem. C-vitamin är alltid bra. [Nåja, jag skulle in i affären iaf och köpa kattmat och ostsås. MEn då jag gick förbi juicehyllan kom jag på den strålande idén.]

Väl hemma igen somnade jag [och Micke] på sängen och sov bort det värsta. Och nu känner jag mig någorlunda bra iaf. Fast vi ignorerar den svaga huvudvärk som fortfarande ligger kvar...

Och nu kan man tycka att det jag borde göra är att vara hemma och slötitta på TV och tillåta mig att ta det lugnt. Men nädå. Vi ska träna idag. Men instruktör så tiden är bokad och allt så det går inte att banga ur nu. Och då kommer man igång med träningen. Utnyttjar kortet som annars bara ligger och kostar pengar. Såsmåningom måste jag nog dock köpa nya träningsbyxor. Men det är så mycket man måste:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback