Ja ni..

Mycket har förändrats på sista tiden. På sätt och vis. Vi sitter i en helt annan situation gällande lägenhet. För pågrund av olika omständigheter borde/måste Micke ta över den här lägenheten. Och då blir vi förmodligen kvar här ett tag. Speciellt eftersom de talar om att sälja ut lägenheterna. Så just nu ligger Lidingö på is. Vi får se vad som händer med Stockholmshem och så där. Micke ser positivt på allt och jag är lite mer realistisk och funderar på vad som händer "om inte". För faktum är att jag och Toshi inte kan flytta in hos mamma och pappa. Och alla möbler sen. Och.. Lättare att vara positiv som Micke då och tänka på en gång att allt ordnar sig. För det skulle innebära att jag kan skriva mig här och att jag kan plugga på komvux i Stockholm.

Och då vi ändå är inne på det ämnet. Jag kollade upp vad som krävs för vet-utbildningen. Och det är en hel del tråkiga ämnen [enligt mig]. Och hädanefter måste det bara vara MVG för vet-utbildningen kräver toppbetyg. Funderar om jag måste tenta/läsa upp lite gamla betyg också. Men får fundera på det lite... Och sen är det högskolebetyget som jag bara MÅSTE skriva bra på. Jag hade hoppats på att det skulle gå på en termin men det hela kräver minst två terminer. Och det kommer inte gå för jag är inte på heltid ännu. Så det är mycket med skola nu. Det enda alternativet är att fixa allt nu. Iaf om jag vill bli vetrinär. Och det vill jag.

Sen är sociala fobi behandlingen på sjukhuset klar. Men som de påpekat så många gånger är det bara början. Det är nu det gäller. Jobba på det själv. Och långsamt må bättre i alla situationer. Och hela tiden komma ihåg att man inte ska förvänta sig underverk. Bara att det blir bättre. OCh det är bra. Man får ha sina mål och satsa på det. Insåg att jag missat en tid hos min psykolog och borde fixa en ny. Har ingen lust egentligen men borde väl så..

That´s all folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback