Snott från Rickard.

        Om person bakom masken.    

        Tio första

Första bästa kompis: Anna. Våra mammor var gravida samtidigt så det föll sig liksom naturligt. Fast det var knappast så att vi inte hade något annat val och fick stå ut med varandra. Vi valde varandra. Sen tappade vi kontakten då hon flyttade. Ett tag brevväxlade vi men det rann lite ut i sanden. Synd egentligen. Man borde försöka igen.
Första bil: Har inte ens körkort. Men pappa påstår att bilen som står å landet är min. Och det är ju alltid trevligt att ha en bil. Om den nu funkar. Nu saknas bara körkort.
Första kärlek: Joakim Forsberg på dagis. Han var så söt tyckte jag. Sen började han i samma klass som mig. Det var rart och oskyldigt. Sen blev kärleken mer komplicerad.
Första husdjur: Tinka måste väl räknas som första. Även om hon är pappas. Annars Alex. Min underbara fina kisse som alltid kommer finnas i mitt hjärta.
Första semester: Norrlandsresorna räknas väl knappast. Så då var det väl bilsemestern till Danmark. Har inte rest så mycket. Skärpning där!
Första jobb: Vårdbiträde på Kastanjen. Jobbigt var det. Och äckligt var det. Inget för mig.
Första köpta skiva: Tragiskt nog tror jag det var Ace of Base.
Första riktiga kärlek: Micke. Helt klart. De andra var liksom bara... trams.
Första piercing: Tungpiercingen. Jag trodde det skulle göra så ont så kändes det inte ens. Den börjar vara gammal snart.
Första konsert: Hm. Vet faktiskt inte. Något säger mig att det var Thåström.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Öl. Jag har varit bortsupen igen:)
Senaste bilfärd: Från Näset till Larsberg då vi skulle skriva kontrakt.
Senaste filmen du såg: Vi gjorde ett tappert försök att se The Crow igår. Men vi somnade. Innan dess var det Harry Potter, hemligheternas kammare. Men tror faktiskt jag somnade då med. Hemskt vad trött man är.
Senaste ringda telefonsamtal: Som jag ringde? Oj... Hm. När jag ringde syrran förra helgen. Om jag inte ringde Clabbe senare. Jag ringer folk så sällan nuförtiden.
Senaste bubbelbadet: Oj. Det var längesen. Slut på bubblor.
Senaste spelade cd: Hm. Jag försökte spela Winnerbäck förut men det funkade inte.
Senaste kyss: Enkelt. Micke. Alldeles nyss.
Senaste gången du grät: Nu var det nog ett tag sen. Livet har varit för bra för det. Så jag minns faktiskt inte ens det.
Senaste måltiden: Indiskt på söder. Det var gott.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nä. ästa kompisar dejtar man inte.
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Det hoppas jag verkligen inte. OCh i så fall märkte jag det inte.
Blivit kär vid första ögonkastet: Inte då. Jag behöver lite mer tid för sånt.
Fastnat med blicken i någons urringning: Om de är syndigt djupa så måste man ju titta;)
Fått ditt hjärta krossat: O ja. Och varje gång kändes det som jorden skulle gå under. Det gjorde den inte.
Haft ett one night stand: Japp. Jag har gjort mina misstag.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Faktiskt inte. Jag säger aldrig sånt före jag menar det. Vare sig till pojkar eller kompisar.
Busringt till någon: Jo. Även jag har gjort bus.

Sju saker du har på dig just nu
Jag har inte sju saker på mig just nu men...
1. Trosor.
2. BH.
3. Sabatonlinnet som säkert luktar skunk nu.
4. Täcket.

Sex saker du gjort idag

1. Vaknade hos Clabbe.
2. Åt brunch på Jimmys.
3. Åkte båt.
4. Drack öl vid fåfängan.
5. Kissade i buskarna så jag rev upp armarna.
6. Åt indisk mat på söder.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Min laptop. Den pluggar jag på, den skriver jag av mig på och den pratar jag med folk på.
2. Min mobil. Trots att jag sällan ringer skulle jag inte kunna leva utan den. Och den är svart och liten och perfekt
3. Min bye bye kitty - tröja. Jag älskar den.
4. Mina ringar. Utan dom är jag naken.
5. Min symaskin. Fastän den är bråkig ibland.

Fyra personer du kan berätta allt för
Allt är att överdriva men..
1. Micke. Givitvis.
2. Rickard.
3. Syrran.
4. Sara. Och Tompa hänger med lite där. Men det är främst Sara.

Tre val

Blått eller rött? Rött rent spontant. Men det beror på.
Sommar eller vinter? Sommar! Vinter är ju kallt ju.
Choklad eller chips? Choklaaaaaa!

Två saker att göra innan du dör
Oj. Bara två? Då klumpar vi ihop det oh skriver...

1. Leva livet.
2. Sluta vara rädd.

En sak du ångrar
En massa. Men att jag började skära mig står väl rätt högt upp på listan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback