Balkongklättreskan.

Igår gjorde jag ett litet äventyr. Jag skulle ut och slänga kattbajspåsen. Spärren som man ställer upp dörren med ville inte riktigt som jag men jag tänkte att "äsch då, det tar max nån minut iaf" Så jag lät dörren vara och sprang upp för trappan och slängde kattbajset. Men just då kom naturligtvis nån. Vinddraget fick dörren att smälla igen och jag var utelåst. Så vad gör man då? Ingen mobil och inga nycklar. Först kollade jag om jag kunde klättra över balkongräcket på egen hand men det var alldeles för högt. Efter många om och men så ringde jag på hos en av grannarna som var hemma och bad att få låna en stol. Och med viss hjälp av hennes så klättrade jag över balkongdörren eftersom balkongdörren som tur var stod öppen. Det var väl för övrigt därför som dörren smällde igen av vinddraget. Jag är bara glad att ingen trodde att jag bröt mig in hos sig själv för det måste ha sett lite suspekt ut. Men jag är uppenbarligen vigare än jag trodde för inte hade jag trott att jag skulle kunna klättra över ett balkongräcke nuförtiden. Det hamnar på min lista över dumma saker jag gjort.

Annars då? Jo det går väl framåt. Fast jag gör inte riktigt som jag ska. Mycket att saker att fixa inför skolstarten men det går halvbra. Men det ska väl ordna sig det med. Hoppas jag iaf. Jag borde tex snabbrepetera matte b så jag kommer ihåg vart man var nånstans eftersom det var en hel evighete sen jag läste det sist. Ringa doktorn borde jag. OCh FK. Ladda ner CSN-blanketter. Sen var det där med att söka jobb. Det är mycket nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback