Facebook.

Jag hade tänkt att skaffa det där facebook. För det "alla andra har det". Men varje gång jag går in på sidan för att skapa ett konto funderar jag vad som egentligen är meningen med det och så totallessnar jag mitt i handlingen och stänger ner sidan. För vad ÄR meningen?

Man skaffar facebook för att få kontakt med gamla vänner? Eller hålla kontakten med sina nuvarande? Det här blir mitt problem då. De vänner jag HAR kontakt med har jag flera vägar att REDAN hålla kontakt med. För de flesta har msn/icq/lunar/helgon/blogg/mejl om man nu inte föredrar att hålla kontakten på det där gammeldagsa sättet. Via telefon. Eller f2f. Och de vänner jag INTE har kontakt med... Ja... Jag VILL inte ha kontakt med dom. Jag har brytit med dom för att de inte intresserade mig. En hel av dem bröt jag med i gigantiska gräl där jag gjorde klart för dom att de inte hade i mitt liv att göra. Och visst finns det nån enstaka som man bara gled ifrån. Men då var det ju meningen. Då hade man inte så mycket gemensamt längre iaf.

Så då undrar jag. VARFÖR skulle JAG skaffa facebook?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback