Lilla listan.

Stal en liten lista från min söta Sara:)


1. Vad heter du? Kristina, Stina, Kicken, Kickan, Kick osv. Kärt barn har många namn:)

2. Hur ser du ut? Som mig själv:)

3. Hur lång är du? 162 enligt passet.

4. Vad har du för kläder på dej? Mina gamla adidasbyxor och "Integrity"-tröjan som  Micke har köpt åt mig.

5. Sminkar du dig? Jämnt och ständigt. Men mindre nu än då jag var "ung". Då tog jag inte ett steg utanför dörren utan smink och hotade att tacka nej till fester om sminket var borta. Lite besatt;)

6. Vilken färg har du på dina ögon? Gröna! Den som hittar på nåt annat får smisk!

7. Vad är din favoritfärg? Då säger vi väl röd då med tanke på min hårfärg.

8. Vilken färg har du på huden ? Jag är en blekfis:)

9. Kommer du från ett annat land? Nopes.

10. Har du någon gång varit utomlands? Ett par gånger ja.

11. Vart bort du? I Älvsjö söder om söder. Än så länge iaf.

12. Vad har du för färg på håret? Rött. Men snart ska jag byta hårfärg. Det ni!


OM DIN OMGIVNING

1. Känner du några som röker? Ett gäng.

2. Hur många är ni i eran familj? Vilken av dem? Jag, Micke och Toshi = 3. Mamma, pappa, systra mi, jag och Tinka = 5.

3. Har ni några husdjur? Japp. Värdens finaste!

4. Känner du någon som knarkar? Inte längre. Eller. Jo. Känner nån som röker på ibland. Så beror på vad man lägger för betydelse i ordet.


OM DINA KOMPISAR

1. Har du någon riktig vän? Alla är riktiga. Annars skulle de ju vara påhittade;)

2. Vilka är dina bästa vänner? De borde de veta själva.

3. Hur många vänner har du? Ehm. En hel hög?

4. Vilket kön är oftast snällast? Rent allmänt har jag alltid kommit bättre överens med killar. Men numera går det nog bra med vilket som. Beror mer på personligheter.

5. Hur ser din bästa vän ut? Vilken av dem? Rickard är en kickelvänlig potatis och Sara är en söt blondin:)

6. Vem är din bäste vän utav de andra könet? Rickard.


TRAGISKT

1. Känner du dig värdelös? En gång i världen tyckte jag inte jag var värd luften jag andades. Men nu vet jag att jag är fantastisk:)

2. Har du skurit dig? Ett par hundra gånger eller nåt...

3. Röker du? Jopp.

4. Har du nån gång försökt ta självmord? Nej. Så långt gick det aldrig. Men det var obehagligt nära.

5. Känner du någon som har tagit självmord? Nej. Som tur var repade alla mina vänner upp sig. Det tackar vi gudarna för!

6. Känner du någon som tänkt ta självmord? Ja, tyvärr. Jag har suttit ett par nätter och talat mina vänner ur de tankarna. De var sömnlösa nätter med stark oro. Fast det var värt det eftersom alla lever än idag.

7. Har du någon gång gråtit dej till sömns? Alldeles för ofta och av alldeles för dåliga anledningar.

8. Har du någon gång provat droger? Nej.

9. Har du någon gång prövat alkohol? Verkligen inte! Hur kan ni ens antyda... Okej då. Jag har väl smakat nån liten droppe nån gång;)

10. Är det någon som du brukar ha "djupa samtal" med? Inte så mycket på sistone. Men visst finns det personer jag kan ha djupa samtal med.

11. Är det någon som har sålt alkohol till dej? Systembolaget? Och... ja... Är man i borlänge har det väl hänt också. Och säkert fler gånger. Stygg flicka:)


OM KÄRLEK

1. Är du kär? Kär är jag alltid.

2. Vad tycker du om kärlek? Eh. Vad är det för jäkla fråga? Kan vara fantastiskt med rätt person? Eller vad svarar man?

3. Har du någon gång varit olyckligt kär? O ja. Å gud så löjligt det känns nu i efterhand. Idioter var dom.

4. Vad är de längsta du har varit kär i någon? I Micke skulle jag säga. 6 år nu. Det är rätt länge.

5. Är du homosexuell? Näe. Fast förut tänkte jag att det skulle vara mer praktiskt att vara lesbisk för jag inbillade mig att tjejer skulle vara lättare att leva med. Men skulle alltid sakna vissa grejer;)

6. Tänker du gifta dig när du blir stor? Jag ska aldrig bli stor! Eller... ja.. kanske. Jag vet inte. Jag varierar i min inställning till det. Fast jag är förlovad. Det räcker väl?

7. Bor dina föräldrar ihop? Jajjamensan! Fast inte på somrarna. Då vill pappa bo på landet och mamma gillar sin lägenhet.

8. Tror du på kärleken? Det där var också en dum fråga. Jo jag tror på kärleken. Men skulle kunna utveckla det där i ett enda långt blogginlägg om varför det är en dum fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback