Lista.

Jaha. Då var det dags för en liten lista igen.

4 jobb jag har haft:

Kassörska på Eurospar/Willys. Det var rätt trevligt på sätt och vis. Fast det var alltför tunga grejer där för att min överkänsliga rygg skulle stå ut.

7-eleven. Det blev inte så länge pga en otrevlig kund som fick för sig att jag var kvinnan han väntat hela sitt patetiska liv på och fick för sig att förfölja mig. Det resulterade i sjukskrivning och panikångest. Nu fick ni som bonus en förklaring till varför jag inte jobbat så mycket och varför jag mått så dåligt så länge.

Jag klämmer in mina två veckor eller vad det var som kundbokare. Det hade varit ett roligt jobb om man gillade att sälja saker och trivdes med att prata i telefon med främlingar 8 timmar om dagen. Det gjorde inte jag utan kände mig mest som en plåga. Men folket var rätt trevliga på det stället. Man kände sig rätt så ensam som tjej eftersom åtminstone 90% var killar där. Men men.

Gruppledare. Det är det jag jobbar med nu. Först var jag medledare i en grupp bestående av merparten killar. Och nu är jag ensam ledare för en tjejgrupp. Det ska inte bli så länge till för jag har bestämt mig för att jag inte kan ha uppbokade kvällar när jag pluggar på heltid som jag gör nu. Gick inte att sluta till den här terminen så det är anledningen till att det blir en termin extra. Irriterad är jag över det egentligen men jag står väl ut.

4 filmer jag kan se om och om igen:

Hm. Det här är svårt eftersom jag blivit lite av en filmnörd på sistonde.

Nummer ett måste bli Girl, interrupted iaf. Den var lite av nån slags bibel i filmform för mig då jag mådde som sämst. Den var mitt hopp att det där med att må skit går över. Sen måste man ju älska Angelina Jolie i hennes roll som Lisa.

En vampyrs bekännelse. Fast egentligen var det mer då jag var yngre och var besatt i allt vad vampyrer heter. Dock tycker jag inte Tom Cruise var det bästa valet som vampyren Lestat. Men det är en helt annan historia.

Matrix måste jag väl ta med. Det var trots allt med den filmen som jag blev Trinity med hela sommarchatten. Och det hängde med ett tag. Däremot är jag inte helt förtjust i efterföljarna. Nu har jag aldrig sett hela trean för jag lyckas somna hela tiden. Men de enda andra filmerna jag aldrig kan hålla mig vaken till är krigsfilmer som jag inte gillar så det är ett dåligt betyg.

Sen är jag tråkig och väljer Sagan om ringen - triologin. Det har hänt att då Micke jobbar hela helgen så har jag filmmaraton för mig själv med just de filmerna. Nu försvinner han i tio dagar och då kanske jag ska göra det igen. Det vore kanske trevligt.

4 Städer jag har bott i:

Nu ska jag erkänna att jag är en sån där tråkig människa som aldrig bott i en annan stad än Stockholm. Inte för att jag tyckt att Stockholm varit enda valet utan mest för att det blivit så. Jag har inte ens bott på fyra olika ställen i Stockholm. Viksjö, Bromma och Älvsjö. Thats it. Så jag vänder på frågan och skriver fyra städer jag HAR TÄNKT bo på.

Malmö. Det var kärleken som fick mina planer att gå ditåt. Jag hade tom en lägenhet på gång. En del av mig ångrar att jag inte tog chansen för det hade varit tufft att se hur jag hade klarat mig all on my own. Men resten av mig vet att jag gjorde rätt. Jag insåg att kärleken till den killen var dålig och destruktiv för mig och risken hade varit att han hade krossat mig totalt och skadat mig ordentligt. Så det var ett bra val.

London. Det var nog före planerna på Malmö egentligen. Jag ville vara sån där som bor i ett lägenhetskollektiv i London ett år och prövar sina vingar. Jag minns inte vad som hände med de planerna. Har en känsla att det var då jag mötte Andreas. Han jag skulle flytta till Malmö för. Och efter Andreas så var jag inte riktigt så stark som jag var innan. Så det var nog det som hände. Vissa dagar kan suget hugga till i magen igen. Så vi får se. En dag kanske.

Italien. Minns inte längre vilken stad det var. Florens tror jag. Jag hittade en designutbildning där och jag kunde riktigt se mig själv gå den utbildningen. Fast nu drog kärleken åt andra hållet. Micke i det här fallet. Jag hade svårt att tänka mig två år i ett annat land utan honom. Jag var inte helt frisk då heller så det vägde nog rätt tungt. Hade det hänt nu vet jag inte om det hade blivit samma resultat. Fast numera väger ju verinärplanerna tyngre.

Det leder mig raskt till Uppsala. De planerna har jag inte hunnit ställas inför ännu. Kommer jag in på drömutbildningen så vore det inte helt fel att prova sig på det där med studentrum/lägenhet och hela det paketet. Det är återigen det där att stå på egna ben. Funderat om man ska ställa sig i nån kö redan nu, om man får det. För dagspendling mellan Stockholm och Uppsala är jag inte så sugen på om jag ska vara helt ärlig.

4 tvserier jag har tittat på:

Lost måste nog få bli nummer ett. Jag upptäckte Lost mycket senare än alla andra. Främst för att det krockade med OC som jag hade börjat titta på tidigare. Numera plöjer vi igenom hela säsonger så fort man kan få tag i dom.

Gilmore Girls. Älskar dom flickorna. Vem hade inte velat ha en dotter som Rory eller en mamma som Loralai. Och pojkarna i serien brukar vara helt okej också. Fast sånt brur ju inte jag mig om förstås;)

Sex and the city. Jag ville VARA Carrie då den serien kom. Jag ville ha ett eget tjejgäng som jag kunde prata sådär öppet om sex med. Det vill jag fortfarande. Och sen kan designern i mig inte låta bli att få en pirrkänsla i magen då designerkläderna och skorna flyger förbi. Och mr Big blev jag kär i trots att han är tokigt gammal för mig:P

Simpsons måste få bli nummer fyra. Främst för att jag kan se avsnitten igen och igen och igen.

4 favoritlåtar (just nu) :

Oj. Det här är svårt. Just nu är det bara Winnerbäck igen och igen och igen. Så vi tar fyra såna låtar för enkelhetens skull.

Du fick tid (gav tid? behövde tid? Tid nånting iaf)
Tal av hjärter dam
En svår och jobbig grej
Att fånga en fjäril.

4 favoriträtter:

Kan man leva utan grillad kyckling? Nej, just det.

Sushi är jag barnsligt förtjust i. Fast nu var det ett tag sen igen.

Min hemmagjorda kycklingpasta. Smaskens! Den ska ni be om om ni vill bli bjudna på mat nångång:)

Skaldjur i alla former. Gud så gott. Och ingen endaste räkbåt har jag varit på. Det är nästan skandal.

4 platser/länder jag vill besöka:

Nya Zeeland. Jag ska hoppa bungyjump. Roligt va?:)

New York. Dit har jag alltid velat av nån anledning. Har dock aldrig blivit av.

Tailand. Fast det drömmer väl alla om.

Indien. Det verkar häftigt att uppleva.

4 ställen där jag känner mig bekväm:

Egentligen är jag inte så komplicerad så jag trivs på de flesta ställen men iaf.

Soffor är jag bra på. Jag har sovit i alla möjliga och det kan vara riktigt trevligt. Sen att jag kan sova varsomhelst igentligen hör inte till saken. Så nummer ett får bli soffor. Blir jag erbjuden en sån brukar jag inte vara så svårövertalad:)

Bland mina vänner. Okej det är inget "ställe". Men det är iaf sant. Människor är viktigt för mig. Speciellt nu då jag mår bra igen. Därför räknas det iaf.

Tja. Framför datorn. Lite tråkigt svar men det är nog sant. Och har en å annan trevlig människa på mina kontaktlistor så då blir det ju inte så tråkigt längre:)

I sängen. Nej, jag syftade inte på det ni tänker på. Snuskisar! Ibland behöver en flicka bara vara. Det var mest så. Jag minns fortfarande då vi låg tre i min säng i Bromma och hade högläsning eller bara pratade. Det är trevligt. Avslappnat. Blir mindre sånt nuförtiden.


Klart! Nu är det DIN tur.

Kommentarer
Postat av: Wolfgang Dahlqvist

Hej hej..om du är den du är som jag tror att du är som du måste vaar så känner du igen mig. Sov hemma hos dig för många år sedan inför en skitkul sommarfest ute i Solna..tack för gästfriheten. Hur leker livet nu då? Ser att du pluggar har kille o har flyttat hemifrån. Härligt..önskar en go vår..

//Wolfgang

2008-03-03 @ 22:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback