Oplanerad dag.

Okej. Idag skulle jag INTE städa. Jag skulle måla eller sy eller skriva eller... nåt. Vara kreativ. Så blev det INTE. Det betyder att idag har jag INTE:
  • Fortsatt måla på min tavla som bara ligger där och ser fånigt ofärdig ut.
  • Skrivit vidare på min text som jag vill skriva på. Jag tycker jag har en bra idé och tidvis flyter orden på riktigt bra. Och jag borde se till att bli färdig innan inspirationen flyter ur mig som den brukar göra.
  • Sytt eller börjat planera att sy nåt fin-fint. Som kjolen jag planerat en evighet men inte skapat nåt mönster åt. Eller den tjejiga klänningen jag kom på skulle bli finfin med det tunna silkiga tyget jag fick av min "svärmor".
Istället har jag:
  • Småstädat sovrummet. Jag avskyr ordningen där och det kommer jag göra tills jag lämnar det. Det är för mycket prylar där men de har ingenstans att stå i övrigt så de måste stå där.
  • Rensat papper som återigen har blivit i rent kaos. OM MAN HAR ÄGNAT 2 VECKOR ÅT ATT SKAPA ETT PERFEKT SYSTEM SKA DET VÄL INTE VARA SÅ JÄKLA SVÅRT ATT HÅLLA DET!! [Ursäkta men jag blir lite irriterad.]
  • Försökt planera morgondagens aktiviteter med syrran.
Och imorrn är jag uppbokad hela dagen så då blir det alltså inget målande eller skrivande eller syende/syande. Och på fredag börjar skolan så då är det tveksamt. Var iofs 14.30 jag skulle vara där såg jag idag så jag kanske skulle hinna skriva ett par rader eller måla ett par streck innan. Sy hinner jag inte för sånt tar lååååååååång tid. Om jag planerar min tid lite effektivt. Vilket jag verkligen måste börja göra.

Hur var det nu? Ska vi börja få tummen ur och göra nåt kreativt och produktivt av våra liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback