Sköna söndag.

Söndag kväll och sitter och är sådär lagom söndagsfundersam.

Bara en vecka kvar innan skolan börjar. Innan jag måste lägga all min energi på att göra ett bra jobb. Det är nu eller aldrig om man säger så. Däremot har jag inte ordnat det jag måste ordna innan jag börjar skolan. Jag har inte ringt FK och meddelat att jag vill avbryta sjukskrivningen. Jag har inte laddat ner några ansökningsblanketter till CSN [vet inte ens vilken jäkla blankett det är]. Och båda dom sakerna är rätt dumma. Bad Micke förut att fixa blanketten åt mig men... det var väl inte prioriterat... Man ska kunna söka via nätet men vet inte hur man får ett "konto" eller om jag redan har ett... Fixar jag det inte i tid får jag inga pengar dock vilket är knepigt.

Min sista vecka som ledig blir dock allt annat än lugn och skön. Jag ska städa och fixa och dona. Jag ska försöka hinna med så mycket som möjligt som behövs fixas å grejas. Jag ska försöka laga mig igenom min jättehög och jag ska försöka få ordning på garderober och pappershögar [det är det som är kvar mest]. För så fort skolan börjar måste jag bita mig i läppen för att mitt pedanteri med städningen går ut över tiden jag måste plugga.

Annars då?

Lite trött och seg efter ett mycket trevligt bröllop. Det blev sent och mycket sprit och alldeles för många olika sorter. Jag brukar inte blanda på det där viset. Champange [hur stavas det], vitt vin, rött vin, baileys, GT, öl och cider. Jag orkar inte gå in på några detaljer om hur bröllopet var men kan säga att det blev lite vimsande på stan som inte direkt var särskilt givande. Två timmar tog det att gå "hem" vilket det egentligen inte skulle ta.

Nu blir det sängläge och boken "Vad ser du nu?" som är riktigt bra för att vara ett felköp. Den är bra iaf iofs. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback