Tidstjuvar.

Nu är jag tjatig med mitt bloggande men har man mycket att skriva så har man:)


Som bekant så har jag en tendens att vara rätt så rastlös. Och samtidigt så är jag extremt oinspirerad att faktiskt GÖRA något. Det brukar mest bli såna där tidstjuvar [TV, dator, TV-spel, datorspel]. Och egentligen undrar jag varför det blir så. För egentligen så ger det ju en inget. När man har loggat in på alla sidor man är medlem på för femtioelfte gången så funderar man på om det mer börjar bli en reflex än något man faktiskt vill göra.

Och trots att man VET att det skulle vara bra mycket mer givande att göra alla de där kreativa sakerna så blir det... fjutt. Typ så. Trots att det faktiskt skulle ge en något att göra sånt där så sitter man å tittar på något fånigt program som typ "Ensam mamma söker". [Råkade se på det ikväll så det var anledningen att jag nämde just det.] Men tänk om man istället skulle måla färdigt den där tavlan och kunna hänga upp den så man stolt kan säga att man gjort den helt själv. Eller sy de där kläderna och bli lite fin då man struttar runt i dem på stan. [Inte för jag vet hur man struttar men det låter kul.] Eller skriva den där texten och kunna prova att skicka in den till nåt förlag. Vore inte det typ... WOW.

Så nu slutar vi med de här tidstjuvarna. Eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback