Att välja väg.

Jag skriver här alldeles för sällan. Det är därför min statestik över läsare ser ut som den fått hicka nånstans på mitten. Fast å andra sidan händer det för lie i mitt liv för att det ska vara värt att skriva ner. För jag antar att ingen bryr sig om mina högar av disk eller om när jag bäddade om sängen sist eller om alla mina måsten och borden. Så ni ska få slippa.

Jag pluggar dessutom alldeles för mycket just nu. Och alldeles för lite. Hur nu det kan gå ihop vet jag inte. Men det gör det. För det jag måste göra samlas på hög samtidigt som jag pluggar konstant. Det känns rätt illa. OCh det är sånt som får en att smått lessna på att vara student. Jag fuskade och skippade sista provet i matte. Eller sköt upp det vill säga. Man MÅSTE göra alla prov men man kan chansa och göra det senare. I fredags hade jag magont och panik för det men sen gick det över då jag fick mejl av min lärare att uppsamlingsprovet är på måndag.

En del av mig skulle trivas bättre med att jobba med ett skitjobb. Då kan jag göra vad jag vill, resa vart jag vill och köpa vad jag vill. Inte jämnt men lagom ofta. Och det vore skönt som omväxling. Samtidigt skulle jag på sikt bli vansinnig för att jag inte följde mina drömmar och undra vart mitt liv försvann. Samtidigt är livet vad man gör det till. Jag SKULLE faktiskt kunna jobba på ICA, designa på kvällar och helger. Skapa en liten butik och bli designer. Och jag skulle ÄNDÅ följa mina drömmar. [Det var ett jäkla tjat om ICA.] Jag SKULLE kunna göra det. Samtidigt skulle jag alltid veta om vägen jag aldrig provade vart den ledde. Och det skulle kännas som ett misslyckande bara det.

Nä. Nu har jag verkligen pluggat för mycket. För nu sitter jag bara och surar och skapar en höstdepression [eller är det vinter nu?]. Det är första december för tusan. Jag tror jag ska låtsas att jag gillar julen och sätta fram massa glitter och ljus och tomtejäklar. Fast först ska jag städa. Sen kan ni komma hit och äta skinka. Det vore väl trevligt?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback