Söndagsmys.

Jag känner mig nästan äckligt fridfull. Så där klämkäckt vuxen. Och det är söndag så man borde vara bakis och seg. Istället sitter jag och läser DN, dricker kaffe och myser framför Let´s dance. [Jag kan nästan se mig själv i en korgstol en kylig sommarmorgon invirad i en filt och med kissen i knät.] Det stämmer inte alls in på hur jag brukar vara. Fast jag har ju alltid velat kunna njuta av söndagarna. Jag vill ha fulla veckor. Vilda lördagar och fridfulla söndagar. Fast jag har börjat i fel ände;)

För övrigt borde jag vara stressad. Jag borde plugga tills det ryker ur öronen på mig. För det här är allra sista veckan på psykologin och det gäller att få ordning på alla fobier och neuroser och stressen och alla sjukdomar och grejer. Istället känner jag mig löjligt lugn. För inget han sagt på lektionerna har känts megasvårt. Utan snarare logiskt. Plugga in lite termer behövs mest. Så känns det.

Det jag är det minsta stressad för [och när jag skriver minsta menar jag minimalt] är att jag inte hört nåt från den andra skolan. Och jag funderar om jag borde försöka hitta ett deltidsjobb istället. Och bara jag hittar ett skulle det inte vara hela världen. Skulle väl få mindra av FK men misstänker att jag skulle få mer pengar totalt sätt iaf. [Och vi skulle bli godkänd för högre hyror vilket skulle kunna betyda att vi kan söka större lägenheter. Låter nästan bättre t.o.m. Hm.] Men jag ska ringa skolan imorrn tror jag och kolla hur det ligger till. Annars skickar jag ansökningar till alla klädbutiker jag kan komma på och ringer FK. Det ska väl vara okej.

Nu ska jag söndagsmysa lite till. Sen ska jag plugga lite. Och sen ska jag gå till affären och köpa tzatziki eller gräddfil att göra tzatziki på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback