Städenergi.

Jag känner mig rätt så inspirerad nu. Men mest till att städa om sanningen ska fram. Det kanske är den där möjligheten till att flytta som får det att bubbla i mig. För då kan jag långsamt börja planera att möblera inom mig. Och för er som inte vet så älskar jag att möblera. Helst flera gånger på år. Men jag har tvingat mig att sluta nu ett tag för Micke blir så sur när han måste bära runt på möbler hela tiden. Han är sån där som tycker man ställer ner möblerna en gång och sen är det bra med det. Men städa kan man iaf få göra. Och fixa om de där små sakerna som ingen behöver hjälpa till att bära. Och när det är städat kan man börja planera sånt där annat. Som att sy nya dynor till soffan. Nya prydnadskuddar. Sånt får det också att bubbla.

Igår stannade jag hemma för att jag skulle köpa Metallica-biljetter. Det gick dock inte alls. Helvetes-jävla-skit. Dock blev jag så irriterad så städningen gick med världens fart sen. Det är bra att reta sig på något först när man ska göra sånt där upptäckte jag. Det var speciellt de där som köpte extra biljetter för att sälja på blocket som gjorde mig arg. Och om ni är en sån så föreslår jag att ni inte läser nästa mening. De är såna jävla snåla puckade praktarslen. Om man tycker biljetter är för dyra egentligen så låter man bli att köpa. Man köper inte extra och säljer för överpriser. Spö ska de ha tills skinnet flagnar. Jag, jag är rätt hatisk. De gav mig extra städenergi.

Idag är jag dock glad igen. [För trots att jag verkligen verkligen ville gå på Metallica är det en världslig sak och jag förstör inte mitt humör så länge för det.] Bokrean började idag och jag bestämde att åka in då Micke åkte till jobbet. Och jag köpte böcker tills jag fick ont i armarna. Och då var det ändå inte alla böcker på min "önskelista". Men jag var tvungen att behärska mig lite. Dock vill jag köpa nån modebok också och det hittade jag inte. Främst för att jag inte orkade leta mitt i röran. Och så var det lite andra små böcker som jag skulle tänka mig. Men Micke blir så lessen om jag köper böcker för hans datorpengar;)

Lägenhetsbeskedet väntar vi dock fortfarande på med spänning. Jag tycker inte om att vänta och inte veta. Jag får ont i magen av sånt. Så nu ska jag städa bort tiden så jag inte behöver fundera på det på ett tag.

Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback