Frågestund.

1. Vilken svordom använder du mest?
Jag svär då jag blir riktigt arg och då blir det nåt ordentligt som fitta, jävla kukhelvete eller nåt sånt.

2. Äger du en iPod?
Nä. Har Mp3 på mobilen. Men min så kallade datakunnige pojkvän har inte lyckats få ordning på hur man får musik på den. Elakt!

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Oftast 08.00. Annars beror det på vilken dag det är och vad jag ska göra. Och hur trött jag är.

4. Hur många resväskor äger du?
Vi har en hel sammanlagt. Fast den är egentligen Mickes föräldrars. Låter som det är nåt vi borde ta tag i i framtiden.

5. Använder du flip-floppar?
Ja! Jag har nog tre par. Men ett av dom är ett gratispar som är alldeles förstora. Ett par är rätt obekväma. Men de sista älskar jag. Julklapp av svärföräldrarna.

6. Var köper du dina matvaror ifrån?
Oftast Tempo. Annars springer vi förbi Coop eller så storhandlas det på Willys eller PriX.

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Ta bilden. Vill verkligen komma igång med fotandet igen! Fast det är roligt att ha lite bilder på sig också. Och se hur förjäklig man såg ut i håret om inte annat:)

8. Vilken var den senaste filmen du såg?
Bra fråga. Robin Hood förmodligen. Sova-till-film:)

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
En HEL barnfamilj? Nej vet ni vad! En vän!

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Just nu: en torkställning. Men i allmänhet skulle det nog vara roligare grejer. Och om jag vann riktigt mycket skulle en lägenhet ligga rätt högt.

11. Har någon någonsin kallat dig lat?
Min mamma har säkert sagt ett par hundra gånger under mina tonår. Men på sistonde har jag inte hört det alls skulle jag vilja säga.

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Jupp. Funkade sådär måste jag säga.

13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Oj. Längesen vi spelade på den. Winnerbäck om jag skulle gissa. Eller Thåström. För det var nog jag som använde den sist...

14. Vilken är världens bästa artist just nu?
ALLTID Thåström. Han är gud.

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Nä dåligt med det nu. Gud vilken dålig stil. Mer hemlisar!

16. När var senast någon stötte på dig?
Oj. Jag förnekar allt som hänt de senaste 5 åren och säger Micke;)

17. Vad åt du till middag senast?
Igår åt vi köttfärssås och spagetti. Idag är det mer oklart. Och snart dags att bestämma sig.

18 Använder du huvtröjor?
Jodå. Det är rätt skönt att ha. Fånigaste huvan har öron på sig dock. Det går bort. Så öronen gömmer jag:)

19. Kan du vissla?
Jodå. Lärde man sig när man var liten och sjöng "Kan du vissla Johanna?".

20. Vem var den senaste som ringde dig?
Micke tror jag. Eller.. nej.. Leslie.. som jag köpte kissen ifrån.

21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Åh! Men nu har jag glömt vad den heter. Den snurrar åt alla håll. Extreme.. kanske den heter..?

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Säkerligen. Och elakt är det säkert också! Paranoid:)

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?
08

24. Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja. Det var det bästa. Man växer aldrig ifrån tecknat heller:)

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Hm. Det bör vara Kungens Kurva som ligger närmast... Vet inte vad som räknas till "köpcentrum" där. Men det är nog stort.. Förmodligen.

26. Hur många syskon har du?
En världens-bästa-storasyster.

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
Hehe. Näe. Men sen så slipper jag ragga också så det underlättar kanske;)

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Cry baby reagerade jag iaf på när jag helt plötsligt såg förlängd version. Så det skulle nog vara den.

29. Äger du några popband t-shirts?
Popband? Nä. Fy tusan!

30. När flög du senast?
Hm. Måste varit Kiruna sist. När var det? Två år sen?

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fem just nu som står runt. Men vi har sex och vanligtvis står det bara fyra runt det. Mest för att vi låtit bordet stå med skiva i sen nyår.

32. Läser du för skojs skull?
Jodå. Men dåligt på sista tiden.

33. Pratar du några andra språk?
Engelskan är väl helt okej. Och vänta ett halvår ska jag nog kunna liiiite Italienska. Och så borde jag lära mig Finska. Mycket viljande mest:)

34. Diskar du din egen disk?
Ibland. Men oftast gör Micke det. [Det kan ha gott göra med tanke på allt som jag gör för övrigt.]

35. Har du gråtit offentligt?
Jo. Men tycker inte om det. Det där med att man ska vara stark. Tramsigt egentligen. Mer gråtande åt folket!

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop. Men den där gamla oinkopplade burken ska väl föreställa vara min. Har texter och grejer på den iaf. Vill bara ha det sen får Micke göra vad tusan han vill med den.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Alltid? Nja. Men ofta. Nu har jag ett stort projekt att tänka om helt och hållet. Lära mig tro på mig själv och inte låta ångesten styra livet. Och sen pluggar jag ju. Det är ju att lära sig.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Både och. Lotass-avtryck på axeln [har bild och allt]. Piercing i underläppen. Sen vill jag lite mer med tatuering. Men det tar vi sen.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nä. Varför då? Det är ju som att vara köpt. Jag tycker om att betala för mig själv då jag kan. Skillnad då man ÄR ett par. Då får man samsas om ansvaret för saker och ting.

40. Kan du kasta macka?
Säkerligen inte.

41. Har du någonsin varit på Jamaica?
Nope. Inte så himla sugen. Andra länder ligger högre upp på prioriteringen. Men fråga mig igen om 10 år. Eller 20.

42. Vad har du med dig in på bion?
Vi köper oftast mellanmenyn. Popcorn och cola. Sen mår man illa och vill aldrig mer se popcorn igen. Tills nästa gång.

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Oj. Vad hette hon? Inga-lill.. Inga-britt.. Åt det hållet var det. På högstadiet. Hon var svenskalärare och inspirerade mig i mitt skrivande. Fast jag har tappat lite av det nu. Ska nog ta tag i det under mina fem oaktiva veckor.

44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Inte vad jag vet. Dom kanske var kristna och i så fall blir det annan mot min new age tro.

45. Vad har du för väder?
Mörkt just nu. Men varit snö hela dan. Usch. Jag ska flytta till medelhavet tror jag.

46. Har du en blogg?
Hehe. Gissa en gång;)

47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Gymnasiet... Hm.. Foto, video, grafisk form. Vi hade så många puckade lärare som förstörde så många ämnen för mig.

48. Gillar du att flyga?
Gillar är väl en överdrift. Men det är helt okej. Och roligare än att åka tåg eller buss om man ska jämnföra.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Det jag föll mest för hos Micke var hans stora hjärta. Fast ibland blir det en brist hos honom då han inte kan säga nej fast han borde.

50. När sov du senast på golvet?
Hm. Var nog länge sen. När jag var ung och tålig;) Fråga när jag sov på en soffa sist istället:)

51. Vilken är din favorit drink?
Åh! Black Bacardi och ginger ale. Nu blev jag sugen!

52. Gillar du din boende-situation?
Nja. Speciellt då de säger på nyheterna att hyresvärdarna ska börja kolla noggrannare får jag lite ont i magen. Ge mig en lägenhet nu! Bra sugen på att ta Joppes erbjudande..

53. Vilken är din mammas hemstad?
Kiruna.

54. Din pappas hemstad?
Stad? Då får man nog säga Gällivare. Men egentligen är det utanför i en liiiiiiiiiiten by. Eller vad det kan kallas.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Ingen aning. Fungerar gör jag nog. Frågan är hur bra. 3 timmar funkar vet jag. Men jag kan vara arg som ett bi samtidigt.

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nä. Det är ett plus med att vara sjukskriven.

57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Jag? Haha. Det var roligt. Fast faktum var att jag nog hamnade i trubbel om sånt pga att mina kompisar gjorde det. Det var lustigt.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Granatäpple! Får man svara så?

59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nä. Inte alls faktiskt. Men det är klart att jag inte köper pizza sju dagar i veckan. Nåt måste man ha innanför pannbenet.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
26. Är jag över 25 nu? Näe. Jag är väl alltid 18. Är jag inte?

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nä. Men det kan vara roligt ibland. Annars bryr jag mig inte så mycket.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Tveksam. Kanske.. Jag vet inte... I så fall lär de var tusen gånger smartare än oss och då ligger vi risigt till om de kommer.

63. Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Mamma som jag minns. Jävla gnäll pga pengar! Som om liv inte är mer viktigt! Nu blev jag arg igen.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna?
Det är ju Thåström. Men då. Har jag redan sagt:)

65. Vad var det senaste du åt?
Mackor. En med leverpastej och en med ägg.

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Genom åren har killar dominerat. Men jag är bättre med tjejer nu. Eller så har jag träffat vettigare tjejer äntligen.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mamma ville ha en dotter som hette Eva och en som hette Kristina. Inget av det passade på syrran så därför heter jag Eva Kristina. Helt enkelt.

68. Gillar du senap?
Jodå. Men som barn ville jag inte ens ha det i ärtsoppa utan skulle ha ketchup istället. Låter rätt vidrigt så här i efterhand.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Jag har varit rätt pessimistiskt rätt länge men.. Numera säger jag väl att allt ska gå bra. Och att jag är värd att få det bra istället för att återvända till det där mörka svarta. Det funkar oftast.

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja! Vad roligt! När kör vi?!!

71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Hm. Genom åren har jag hittat massor.. Men nu.. Jag vet inte. Måste vara nån med mycket bakgrund som äntligen mår klämkäckt bra. Finns nån sån?

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Just eBay? Näe. Men internet. Sist hittade jag en kisse där. Det är nog det bästa jag hittat på internet:)

73. Tycker du om att krama folk?
Jodå. Kramas med kompisar hej vilt. Ibland har jag varit så fånig så man inte vågar röra vid folk. Men klart man ska kramas med dom man tycker om!

74. Skulle du säga att du är trendig?
Näe. Läser trenderna men har min egen stil. Måste man ha om man ska bli designer.

72. Äger du en digitalkamera?
Jo. Den ligger här. Men är irriterad för att det är svårt att fota bra bilder på kissen.

73. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Hrm. Ariel [är det en kändis] och ginger spice [pga hårfärgen]. Men inga seriösa.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror på omständigheterna och vem det är. Men jag glömmer också så så grinig får man inte vara.

75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Just nu kommer jag inte på nån specifik titel.. Att bli ett vackert lik var rätt sorgsen. Vingklippt ängel också.

76. Tycker du att du är attraktiv?
Än så länge klarar jag inte av att svara ja på den frågan. Jag har lärt mig att tro på komplimanger dock. Så jag är på väg dit.

77. Vad är du allergisk mot?
Pollen. Och liiiite allergisk mot parfymer. Folk borde sluta ducha i parfym. Vidrigt!

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej. Borde jag det? Varit vegetarian iofs men... Nä. Äta mindre kött borde man dock.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Olle har jag hört elaka rykten om.

80. Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?
Förutom Rickard [som jag stal den av] så vet jag ingen på min lista som faktiskt läser min blogg... Så.. Ingen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback