Nyårslista.

Jag vill inte skriva om nyår för sånt är bara tråkigt så istället blir det en sån där rolig lista som jag i vanlig ordning har snott från en kompis.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Säkerligen. Var på SRF för första gången iaf. Och så började jag i terapigrupper för att börja tänka om. Och jag klarade naturkunskapen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Om man inget lovar behöver man inget hålla. Så det gjorde jag.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej. Men folk jag är bekant med blev det.

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej. Tack och lov inte.

5. Vilka länder besökte du?
Inte ett enda! Gud vilket slöseri med tid!

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
Energi förmodligen. Ge mig! En lägenhet som jag får skriva mitt namn på.

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid att minnas?
Ett datum? Hm. Näe. Ska man minnas såna?

8. Vad var din största framgång 2006?
Att jag började må riktigt bra och det var en känsla jag nästan glömt.

9. Största misstaget?
Jag borde ha sökt en till kurs på en gång så hade jag fått mer träning på att vara aktiv. Och att vi inte kommit igång med träningen än.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag är ju långtidssjukskriven så det är det väl inte så mycket att fundera på. Fast lite småförkyld har jag varit också.

11. Bästa köpet?

Träningskort skulle jag sagt om jag hade använt kortet. Så det får bli... datorn. Älskar den.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Datorn där med. Många tusen kostade den. Men den var värd varje krona.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Massa saker. Min Micke, mina vänner, att vara på festival, att må bättre. Massor som sagt.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2006?
Den som fastnat på huvudet är den där jäkla "O father" med hon som var med i Lambretta. Irriterande!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Mycket gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Alla de där äventyrsgrejerna jag ville men som aldrig blev av. Klättra i berg, hoppa bungy, gå på grönan. Sånt. Men vi siktar på nästa sommar. Och tatuera mig lyckades jag heller aldrig med. Eller pierca mig.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Fördrivit slötid. Ibland känns det som man bara tittar på TV. Jag vill göra mer rent allmänt, inte mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Dagen innan med Mickes föräldrar, själva julen hos mamma och pappa. Det blev blöta först. Sen skinka, köttbullar, gravad lax, sill och grejer. Och sen julklappsutdelning efter Karl Bertil. Och sen Highlander och bortsupning. Julklapparna har jag fortfarande missat att hämta. Vill ha de nya kuddarna!

19. Blev du kär i år?

Jag har varit kär i flera år:)

20. Hur många one night stands?
Försök inte. Sånt slutade jag med för länge sen. Finns bara en person som kommer så nära:)

21. Favoritprogram på TV?
Gilmore girls, OC, One tree hill, Lost, Greys anatomy, CSI (fast det missar jag mer och mer), 100 höjdare eller vad de vill kalla sina program... Jag vet inte. Tycker om så mycket men inget är livsviktigt:)

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nej... I år har det varit lugnt med bråken.

23. Bästa boken du läste i år?
Da Vinci koden förmodligen. Läs den!

24. Största musikaliska upptäckten?

Hm. Just i år? Kommer inte ihåg vad de heter just nu..

25. Något du önskade dig och fick?
En hel del. Byxor och kuddar och Micke köpte filmer åt mig då jag sa åt honom. Väldigt matrialistiskt;) Sen fick jag pussar nästan jämnt då jag ville;)

26. Något du önskade dig men inte fick?
Hm. Jag vet inte. Jag fick det mesta jag önskade mig. Och lite till.

27. Årets bästa film?
Hm. Vad kom ut i år? Var evigheter sen jag var på bio. Casanova var i år va? Den var bra. Annars var det svårt. Har inte hunnit se alla jag vill heller.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Det exakta datumet var jag på restaurang med mamma pappa och mormor. Sen några dagar senare så bjöd vi hit alla kompisar. Det var lagom.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag skulle nått längre till att bli frisk. Fast det är rätt okej som det är iaf. Att ha en katt. [pik till Micke;)]

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
Min stil? Den är väl som den alltid varit. Min. Hm. Nån sa att jag hade egen stil. Det duger för mig.

31. Vad fick dig att må bra?
Micke, vänner, roliga upplevelser. Att slippa ha så mycket ångest.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alla vet väl att det är vin diesel och Angelina Jolie som gäller. ;)

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valet var det väl få som missade. Hm. Annars vet jag inte om det var någon särskild debatt.

34. Vem saknade du?
Jag saknar inte så många. De går ju alltid att kontakta på ett eller annat sätt om man vill.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Som jag aldrig sett tidigare? Oj. Det var mest kurskompisar jag träffade som nya... Och lite folk från sjukhuset. Men de blev ju inte vänner liksom. Så jag vet inte..

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?

Att det går om man vill och är villig att kämpa.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
Ingen aning. Värdelös på sånt.. Hur går den där låten...

"We had joy,we had fun
we had seasons in the sun... "

Äh. Sen minns jag inte mer. Men det är väl talande.
Fast det är en sorgsen låt har jag för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback