I must be beutiful

Idag är en bra dag. Jag vet aldrig vad som gör skillnad mellan dåliga och bra dagar men idag har jag lust att dansa i månskenet. Jag ser fram att gå på Dubliners. Det var länge sen jag lyssnade på Mickes band nu. [Inte min micke. Annan Micke.] Jag ser fram att få dricka öl också. Att gå ut. Det var också ett tag sen. Får se om man får med sig pojken min eftersom han tydligen är gammal och skadat ryggen.

Igår hamnade jag helt spontant i Kallhäll. Planen från början var enbart att kolla efter en klänning att ha på bröloppet nästa lördag och bara shoppa lite med syrran. Nån klänning hittade jag dock inte. Bara megafina och så uppklädd vill jag inte vara! Inte alls den jag tyckte om som jag såg en gång för länge sen. Typiskt nog. Och försökte kolla efter ny snygg vit BH eftersom de gamla håller på att kollapsa. Men antar att jag var på heeeeeeelt fel humör för jag provade två och det kändes inte bra alls. En känsla att jag skulle ha en storlek större och det var det som var problemet men humöret funkade som sagt inte. Sen åkte vi till mormor och hämtade henne och sen till mamma och åt. Sen beslutade jag mig för att stanna så vi kunde dricka vin och spela spel och ha det lite trevligt. Så kan det gå.

För övrigt har jag hittat en klänning att ha på bröllopet. Jag lånar en av mormor som är riktigt snygg. Enkelt snygg. Nu ska jag bara matcha smycken och skor så blir allt alldeles utmärkt. Och eventuellt har jag hittat kostym åt Micke eftersom han har växt ur sin egna=) Beror på om de byxorna är tokigt stora.

Nu ska jag ta det lugnt ett tag innan det är dags för Dubliners ikväll=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback